پروژه‌های جهش تولید کردستان اصلاح و بازنگری شود

بهمن مرادنیا در دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای استان خواستار بازنگری در پروژه های جهش تولید سال جاری استان و گنجاندن طرح های پیشران توسعه در این لیست شد. 

وی تاکید کرد: پروژه های پیشران باید در استان تحول ایجاد کند اما آنچه برای کردستان مصوب شده، قابل توجه نیست و روال عادی کار در استان است.  

مرادنیا یادآوری کرد: پروژه مهمی مانند فرودگاه سقز که جزو پروژه های پیشران توسعه استان است تا سال گذشته فقط یک تابلو بود امروز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و تا خرداد (۱۴۰۰) به بهره برداری میرسد.

وی همچنین از پایاب سدها، طرح انتقال آب سد ژاوه، راه آهن سنندج همدان، جاده مریوان و ساماندهی پایانه مرزی باشماق به عنوان طرح های پیشران توسعه در کردستان نام برد و افزود: تکمیل این طرح ها دست یافتنی ست و موجب تحول در استان خواهند شد. 

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پایانه مرزی باشماق یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور محسوب می شود که تا ۶ میلیارد دلار مبادلات مرزی در آن انجام شده و اگر مشکلات آن رفع شود این رقم می تواند تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و در بحث اشتغال نیز موثر خواهد بود. 

شایان ذکر است، ۳۳ پروژه در بخش های مختلف آب، کشاورزی و صنعت به عنوان پروژ های جهش تولید استان درسال جاری، مصوب و منتج به مبادله و انعقاد تفاهم نامه میان استانداری کردستان وسازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور  جهت تامین اعتبار آنها شده است.

انتهای پیام

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۱
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا