دفاع ابوظبی از عرضه کالاهای تولید شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری در امارات

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، حمد بوعمیم، مدیر اتاق بازرگانی دبی در سخنانی اعلام کرد که کشورش میان محصولات وارداتی از رژیم صهیونیستی و محصولات وارد شده از شهرک‌های غیرقانونی و یهودی نشین در کرانه باختری اِشغالی هیچ تمایزی قائل نخواهد شد.

این مقام اماراتی همچنین از نام “اسرائیل” برای کرانه باختری فلسطین استفاده کرد و گفت: هیچ دلیلی برای تمایز قائل شدن میان این تولیدات وجود ندارد و این سیاست مبتنی بر اصل اقتصاد پیشگام بوده که به معنای بهبود وضعیت اقتصادی برای همه است.

بوعمیم مدعی شد که کارخانه‌های فعال رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده فلسطین در کرانه باختری فرصت شغلی برای ده‌ها فلسطینی ایجاد می‌کند و هدف از آنها کمک به اقتصاد فلسطین است نه متضرر کردن آن.

بوعمیم ادامه داد: امارات قصد دارد با اسرائیل در تمامی پروژه‌های توسعه‌ای، به ویژه در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری کند.

رئیس اتاق بازرگانی دبی همچنین اظهار کرد: امیدواریم که رهبران فلسطین خیلی زود متوجه شوند که پیوستن به توافقنامه‌های صلح برای ملت آنها ضروری است و به جای انتقاد از چنین تحرکاتی در آن شریک شوند.

از آنجایی که شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی طبق قوانین و تصمیمات بین‌المللی غیرقانونی است، اکثر کشورهای جهان، از جمله اتحادیه اروپا، از تعامل با کالاهای تولید شده در این شهرک‌ها به عنوان محصولات اسرائیلی امتناع کرده و آنها را برچسب گذاری می‌کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که پس از مخالفت بحرین با واردات محصولات شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و جولان سوریه، امارات سه‌شنبه با واردات محصولات این شهرک‌ها با رژیم صهیونیستی به توافق رسید.

ترامپ دوباره به اوماروسا حمله کرد
هم اکنون بخوانید

یوسی دگان، رئیس شورای شهرک‌های صهیونیستی در شمال کرانه باختری توافقنامه‌ای را با شرکت “فام” امارات در دبی به امضا رساند که به موجب آن محصولاتی از قبیل کشمش، عسل، روغن و آرد از تولیدات شرکت‌های موجود در این شهرک‌ها به امارات صادر خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا