ترافیک اطراف دریاچه خلیج فارس به سمت تهران هموار می شود

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در مراسم بهره برداری از راستگرد جنوب به شرق تقاطع غیر همسطح شهرک شهید باقری با بزرگراه شهید خرازی در جمع پایگاه خبریان گفت: امروز یکی از تقاطع های مهم منطقه ۲۲ از مجموعه ۵۲ تقاطعی که باید در منطقه اجرا می شد، به بهره برداری رسید. البته این ۵۲ تقاطع تاکنون ۳۱ تقاطع در طول دو دهه گذشته اجرایی شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ظرف سال آینده ۲ تقاطع زیر گذر کوهک که از تقاطع های مهم منطقه به شمار می رود اجرایی خواهد شد که در حال حاضر مناقصه آن برگزار شده است. همچنین در سال آینده در ادامه مسیر بزرگراه شهید خرازی در تقاطع با میدان ساحل ، تقاطع دیگری که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و سایر تقاطعات منطقه ۲۲ نیز برای سالهای آینده در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود.

وی با اشاره به راستگرد جنوب به شرق تقاطع شهید باقری و بزرگراه شهید خرازی گفت: دو رمپ این مجموعه در سال ۹۶ افتتاح شد، البته در همان سال این مسیر بارگذاری شد اما بهره برداری رسمی آن به امروز موکول شد. رمپی به طول ۳۰۰ متر از جنوب به شرق با کندرویی به طول ۳۰۰ متر که حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه ترافیک اطراف دریاچه خلیج فارس به سمت تهران هموار خواهد شد و دسترسی اهالی شهید باقری به سمت غرب تسهیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ در خصوص  عملیات اجرایی مترو در این منطقه نیز گفت: خط ۱۰ مترو با حدود ۱۰ ایستگاه در منطقه ۲۲ اجرایی خواهد شد که در حال حاضر عملیات تجهیز کارگاههای مترو در دو میدان دریاچه و اتریش در حال انجام است.

اجرای نوبت‌دهی اینترنتی در تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو در پایتخت
هم اکنون بخوانید

در حال حاضر دستگاه تی بی ام در منطقه مستقر شده ودر حال برهم زدن قطعات هستیم. و امیدواریم عملیات حفاری از اسفند ماه آغاز شود.

وی ادامه داد: بخشی از منابع اجرای پروژه مترو در منطقه ۲۲ توسط ذینفعان در منطقه تامین خواهد شد. در همین راستا مدل مالی به شرکت مترو ارائه کرده ایم که اگر اجرایی شود می توانیم کمک ذی نفعان مالی را در تامین هزینه های پروژه به کار بگیریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا