اقتصاد چین بهتر از آمریکا

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی سی ان بی سی که از مدیران ارشد اقتصادی آمریکایی به دست آمده نشان می دهد چین در سه ماهه های دوم و سوم عملکرد بهتری از اقتصاد آمریکا داشته است و شرکت کنندگان حاضر در این نظرسنجی عقیده دارند این روند برای سه ماهه پایانی سال نیز ادامه داشته باشد.  

فعالان این نظرسنجی که همگی مدیران شرکت های بزرگ خصوصی و عمومی آمریکا هستند و در مجموع حدود پنج تریلیون دلار دارایی در اختیار دارند، چشم انداز اقتصادی چین در سال آینده را بهتر از امسال پیش بینی کرده اند اما گفته اند که این روند در خصوص اقتصاد آمریکا نیز صادق خواهد بود. در شرایطی که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال بدترین عملکرد اقتصادی تاریخ معاصر خود را به ثبت رساند، اقتصاد چین به لطف مهار بهتر روند شیوع کرونا و حمایت های مالی دولت توانست از همه ۲۰ اقتصاد برتر دنیا بهتر عمل کند. در سه ماهه سوم امسال اقتصاد چین موفق شد ۴.۹ درصد رشد کند که ۱.۷ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای دوره قبل از آن بود.  

این فعالان اقتصادی همچنین برآورد خود از چشم انداز اقتصادی کانادا، انگلیس و ژاپن را نیز بهبود داده و از منفی به باثبات تغییر داده اند. با این حال وضعیت برای اقتصادهای خاورمیانه و آمریکای لاتین در سطح هشدار باقی مانده است.

حدود دو سوم کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی ( ۶۵.۴ درصد) گفته اند که کرونا کماکان اصلی ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی محسوب می شود و توسعه واکسن کرونا که به نحو موثری آمار مرگ ومیر ناشی از کووید-۱۹ را کاهش دهد باید در اولویت اصلی سیاست گذاران قرار گیرد. ریسک بدهی، افزایش ورشکستگی کسب و کارها و اختلافات تجاری بین کشورها از دیگر ریسک های اصلی ذکرشده بر سر راه اقتصاد جهانی توسط شرکت کنندگان در این نظرسنجی عنوان شده است.

دستور رییس جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی تعرفه گاز
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا