روند مذاکره با ایران بسیار دشوار خواهد بود/ سیاست‌های ترامپ در قبال تهران، تأثیر معکوس داشت


روند مذاکره با ایران بسیار دشوار خواهد بود/ سیاست‌های ترامپ در قبال تهران، تأثیر معکوس داشت

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در قبال ایران، روند مذاکره با ایران را بسیار دشوار خواند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در قبال ایران، روند مذاکره با ایران را بسیار دشوار خواند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که اقدم رژیم صهیونیستی در خصوص ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران تا چه حد تلاش واشنگتن برای بازگشت به برجام را دشوار کرده است، گفت: «باید شفاف بگویم که بسیار سخت که درباره میزان تاثیر آن اظهانظر کنم. من با سران بیش از ۲۰ کشور هم‌پیمان و ناتو صحبت کرده‌ام ولی بر اساس قانون اساسی در حال حاضر تنها یک رئیس‌جمهوری بر سر کار است و من اکنون نمی‌توانم در امور سیاست‌گذاری دخالت کنم».

وی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران گفت که حرف آخر این است که نباید اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را داد.

بایدن با انتقاد از رویکردهای ترامپ در قبال ایران گفت که ببینید سیاست‌های وی تا چه حد آسیب‌زننده بوده است. وی از برجام خارج شد که به توافق بهتری برسد. اما نتیجه‌اش بود؟ ایران قابلیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داد.

وی افزود که مسأله موشک‌ها هم هست که می‌تواند خیلی دشوار باشند، ما به تنهایی نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

بایدن تاکید کرد که آمریکا نه تنها برای حل مسأله تعامل با ایران، بلکه برای حل و فصل چالش‌های عمده دیگر از جمله چین و روسیه باید بخشی از ائتلاف بزرگ باشد.

خود شاقول‌پنداری، عادت بد برخی نیروهای انقلابی شده است
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا