پاپ کشتار کشاورزان به‌ دست بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، روز شنبه ده‌ها تن از نیروهای مسلح بوکوحرام به ماهیگیران و کشاورزان در شالیزاری در شمال شرقی نیجریه هجوم بردند و دست کم ۷۶ تن از آنان را کشتند. آنها سپس با سوار بر موتورسیکلت، چند روستای سر راه خود را غارت کرده و خانه‌های روستاییان را به آتش کشیدند. سازمان ملل متحد شمار کل قربانیان این حملات در منطقه را ۱۱۰ نفر تخمین زده و گفته است که مهاجمان ۳۰ تن از این افراد را سر بریده‌اند.

پاپ در سخنرانی عمومی خود در روز چهارشنبه ۲ دسامبر (۱۲ آذر) با محکوم کردن «وحشت‌آفرینی»های بوکوحرام و قتل «وحشیانه» شهروندان نیجریه گفت: «می‌خواهم برای نیجریه دعا کنم که متاسفانه بار دیگر در واقعه‌ای تروریستی به خون کشیده شد. (…) باشد که خداوند دل آنهایی را که مرتکب چنین نفرت‌پراکنی‌هایی می‌شوند و شدیدا او را آزرده می‌کنند، به سوی خود جذب کند.»

در میان رهبران و شخصیت‌های معروف جهان، پاپ جزو نادر افرادی است که این واقعه تروریستی را محکوم کرده است.

گروه بوکوحرام مسئولیت حمله روز شنبه را بر عهده گرفته است.

گروهی وابسته به بوکوحرام به نام «جماعت اهل سنت برای دعوت به جهاد» به رهبری فردی به نام ابوبکر شیخو روز سه شنبه با انتشار ویدیویی با عنوان «پیام جدید»، اعلام کرد که این کشتار را با هدف «انتقام» انجام داده است.

فردی که در این ویدیوی سه و نیم دقیقه‌ای صحبت می‌کند، مدعی است که قربانیان افرادی بوده‌اند که اطلاعات گروه آنها را به نیروهای دولتی می‌داده‌اند و تهدید می‌کند که همین سرنوشت در انتظار کسانی خواهد بود که اطلاعات آنها را لو می‌دهند.

دوحه: جنایت هک خبرگزاری "قنا" خنجر زدن از پشت به ملت قطر بود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا