طرح سوال عباسی از وزیر علوم درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم درباره علت آنچه کوتاهی در جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خواند گفت: در کلام مقام معظم رهبری تاکید شده است که دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند و هرچه می توانند برای آن سرمایه گذاری کنند؛ چراکه اهمیت این دانشگاه به جهاتی از همه دانشگاه ها بیشتر است. 

وی با بیان این که اخیرا وزیر علوم نامه‌ای نوشته و دلایل تامین معلمان بر اساس ماده ۲۸ را مطرح کرده است در تشریح سوال از وزیر به موارد زیر اشاره کرد:

۱- از شما به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه انتظار می رود که اساسنامه دانشگاه را با دقت مطالعه کرده باشید ولی نامه شما بیانگر این موضوع نیست. لطفاً پس از مطالعه مجدد اساسنامه دانشگاه، تفاوت “تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه در دانشگاه فرهنگیان ندارد” را با متن درخواست خود که “یکی از راه های تامین کادر آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش، انتخاب و پذیرش دانش آموختگان رشته های مختلف و مورد نیاز از سایر دانشگاه های وزارت علوم است” بررسی و توضیح دهید.

۲-  چرا در سالهای صدارت خود، چه به عنوان عضو هیات امنا و چه به عنوان متولی جذب اعضای هیات علمی، برای بهبود شاخص استاد به دانشجو در این دانشگاه که عدد آن “۱ به ۸۱” و یا حتی بیشتر است تلاشی نکردید؟ این عدم تلاش چشمگیر سهوی است یا جریانی در وزارت علوم مسیر را به گونه‌ای پیش می‌برد تا منجر به درخواست حضرتعالی و تغییر مسیر جذب دانشجو معلمان گردد؟

سیاست خارجه آمریکا با جو بایدن تغییر می‌کند
هم اکنون بخوانید

۳- حضرتعالی به عنوان وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، چه تلاش هایی در راستای آموزش علوم مفید و کاربردی به دانشجویان و افزایش مهارت آموزی و کارآمد کردن فارغ التحصیلان دانشگاه ها در وزارتخانه انجام داده اید؟»

به گفته وی این سوال تقدیم هیأت رییسه مجلس شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا