سهم سه متولی فرهنگ ایثار و شهادت از بودجه ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه، حسینعلی امیری – معاونت پارلمانی رئیس جمهور – لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقئیم کرد. دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور سه متولی اصلی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

سهم هریک از این نهادها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ 

بنیاد شهید و امور ایثارگران

برمبنای لایحه بودجه سال گذشته، بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برابر ۱۵۷,۹۷۵,۲۸۱ میلیون ریال به تصویب رسیده  بود. اکنون بودجه این بنیاد برابر با جدول شماره (۷) – بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ با  ۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به تصویب رسیده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور

هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع‌مقدس است.  

با نگاهی به جدول شماره (۷) – بودجه دستگاه‌های اجرایی، این بنیاد امسال  ۵۲۰,۰۰۰  میلیون ریال بودجه در اختیار داشته است و بودجه آن در سال۱۴۰۰ نیز ۶۷۵,۰۰۰ میلیون ریال است.

همچنین ستاد مرکزی راهیان نور از دیگر نهادهای مرتبط با ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس است. بودجه این بنیاد بر مبنای آنچه در  جدول شماره (۷) – بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ به چشم می خورد برای سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. این در حالیست که بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در سال جاری۲۵۰,۲۵۶  میلیون ریال محاسبه شده بود.

جشنواره «کتآب» فراخوان داد/ رویدادی برای بچه‌های ایران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا