استان‌های کم‌برخوردار، دریافت کننده کمترین تسهیلات رونق تولید

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در  هفت ماهه اول امسال بیش از ۵۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی  به ۱۹۰۷ واحد و بیش از ۳۷۹۱ میلیارد تومان تسهیلات اعتماد نو به نقل از برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به ۶۸۱ واحد در استان‌های مختلف پرداخت شده است.

 در این مدت ۸۱۹۶ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۴۶۷۷ مورد برای دریافت بیش از ۱۷  هزار و ۲۳۸  میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۱۹۰۷ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۵۱۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است؛ یعنی حدود ۲۳درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در هفت ماهه اول امسال ۲۲۷۰ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات اعتماد نو به نقل از برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۱۱۹۲ مورد برای دریافت تسهیلات ۸۹۵۸ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده اند.  در نهایت ۶۸۱ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۳۷۹۱ میلیارد تومان صورت گرفته است؛ یعنی حدود ۳۰ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

در این میان بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید مربوط به استان البرز با مبلغ بیش از ۱۲۴۶ میلیارد تومان، سمنان با مبلغ ۷۳۴ میلیارد تومان و گلستان با  مبلغ نزدیک به ۴۷۵ میلیارد تومان بوده است. بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال نیز به اصفهان، خراسان رضوی و قم پرداخت شده؛ به‌طوری که مبلغ پرداختی به این استان‌ها به ترتیب ۳۹۴ میلیارد تومان، ۳۴۵ میلیارد تومان و ۲۹۹ میلیارد تومان بوده است.

اعلام آخرین مهلت تعیین تکلیف ثبت سفارش نهاده‌های دامی با منشا ارز ترجیحی ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید

کدام استان‌ها کمترین تسهیلات را گرفتند؟

البته در هفت ماهه اول امسال استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد با وجود داشتن یک، سه و ۱۴ ثبت نام در بخش تسهیلات رونق تولید، هیچ مبلغی دریافت نکردند. استان ایلام نیز کمترین تسهیلات رونق تولید، معادل ۷۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال نیز در هفت ماهه اول امسال استان‌های گیلان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد با دریافت ۱۸، ۲۲ و ۲۴ میلیارد تومان کمترین تسهیلات تولید و اشتغال را در هفت ماهه اول امسال دریافت کرده‌اند.  

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =

دکمه بازگشت به بالا