بایدن آمریکا را بار دیگر به نقش رهبری سنتی خود بازمی گرداند/تغییر در روابط ایران و آمریکا زمان بر است


بایدن آمریکا را بار دیگر به نقش رهبری سنتی خود بازمی گرداند/تغییر در روابط ایران و آمریکا زمان بر است

استاد دانشگاه هاروارد با تاکید بر تغییر سیاست خارجه آمریکا گفت: تغییر در سیاست ایالات متحده با حضور بایدن در کاخ سفید در قبال جامعه جهانی قطعی است. بایدن آمریکا را به توافق ها و در واقع چندجانبه گرایی باز می گرداند.

Marvin Kalb ،ماروین کالب استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و مدیر بنیانگذار مرکز شورانشتاین در رسانه ها، سیاست ها و سیاست های عمومی  بود. وی در روزنامه نگاری  برنده جایزه  گزارش برای CBS و NBC News شده است. وی چندین کتاب تالیف کرده است. کالب همچنین مجری اعتماد نو به نقل از برنامه گزارش کالب بوده است ، اعتماد نو به نقل از برنامه ای که درباره اخلاق و مسئولیت رسانه ای در  مطبوعات در واشنگتن دی سی بود.

 

بایدن آمریکا را بار دیگر به نقش رهبری سنتی خود بازمی گرداند

وی در ابتدا با ابراز امیدواری از نتایج انتخابات در آمریکا گفت: پیروزی بایدن در انتخابات، این توانایی را دارد که ایالات متحده را به نقش رهبری سنتی خود در امور جهانی بازگردانده و آمریکا را در مرکز جهان و در موقعیت رهبری قرار دهد. اما هنوز یک کشور به شدت تقسیم شده است که باید بسیاری از اولویت های خود را تنظیم و اولویت بندی خود را در مسائل مختلف  مشخص کند.

این پروفسور برجسته در مورد تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران گفت:نتیجه انتخابات برای ایران مهم است ، زیرا فرصتی دوباره برای هر دو کشور فراهم می‌کند تا منافع و سیاست‌های خود را مجدد تنظیم کنند و مورد ارزیابی قرار دهند. 

تغییر در روابط ایران و آمریکا زمان بر است

وی افزود: اما باید در نظر گرفت تغییر شرایط برای ایران و آمریکا زمان بر است و انتظار نمی رود که یک تغییر سریع  در سیاست این کشورها انجام شود. اما این تغییر در آمریکا فرصتی برای شروع مذاکرات دوجانبه در موضوعات مختلف  است.

بازگشایی اماکن مذهبی با رعایت کامل اصول بهداشتی از دغدغه‌های دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است
هم اکنون بخوانید

بایدن شروطی برای بازگشت به برجام دارد

وی در مود کاهش تعهدات برجامی ایران هم گفت:بایدن به برجام باز می‌گردد اما او شروطی برای بازگشت به برجام تعیین می کند و ایران باید نشان دهد که به حل مسالمت آمیز مشکلات علاقه مند است.

ماروین کالب تاکید کرد: ادامه حرکت ایران در حوزه هسته‌ای می‌تواند مذاکره را قبل از آغاز آن منتفی کند ایران هم باید روند افزایش ذخایر خود برای تاسیسات هسته ای خود را ادامه ندهد  چرا که امکان مذاکره میان ایران و آمریکا را از بین می‌برد.

تغییر سیاست آمریکا با بایدن قطعی است /بایدن به چندجانبه گرایی ملحق می شود

این استاد دانشگاه هم چنین تاکید کرد: بهبود روابطه میان آمریکا و اروپا محتمل است. بایدن سیاست ترامپ را از بین می برد و در واقع تغییر در سیاست ایالات متحده با حضور بایدن در کاخ سفید در قبال جامعه جهانی قطعی است. بایدن آمریکا را به توافق ها و در واقع چندجانبه گرایی باز می گرداند. این در حالی است که ترامپ مخالف چندجانبه گرایی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا