لزوم تدوین برنامه های حمایتی از کودکان در شرایط کرونایی

به گزارش ایسنا،  فرشید یزدانی- مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان در مجموعه نشست‌ نقد و بررسی عملکرد نهادهای مسئول در وضعیت بحرانی حقوق کودک در ایران که توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان برگزار شد، با بیان مطالب فوق بیان کرد: هیچ دستورالعمل و اعتماد نو به نقل از برنامه مشخصی برای حمایت از این کودکان متولد شده در این ایام کرونایی تدوین نشده است.

وی افزود: این کودکان با مخاطره سلامت جسم و روان مواجه هستند و نیاز به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای حمایتی و تعریف نقش خانواده و ارایه خدمات مشاوره‌ای برای مادرانشان دارند.
به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان ، حدود ۸ میلیون کودک زیر سن مدرسه در کشور زندگی می‌کنند که شرایط کرونایی آنها را با انواع مخاطرات مواجه کرده است. 
وی اضاغه کرد که کرونا اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت زیادی بر کودکان باقی می‌گذارد که باید به آن بیندیشیم.
وی با بیان اینکه تقریبا کودکان جایی در سیاست‌ها و گفتمان‌های دولتی‌ها در کرونا بر ضرورت توجه به کودکان در سیاستگذاری اجتماعی تاکید کرد. 
الهه خوشنویس- روان‌شناس نیز در سخنانی اظهار کرد: خانواده و جامعه باید بکوشند که به جای تاکید و تقویت فردگرایی با آموزش مهارت‌های زندگی (به‌خصوص عزت نفس، اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری و تاب‌آوری) فرزندانی تربیت کنند که با بهره‌مندی از توانمندی‌های خود در جهت منافع جمعی و توسعه ملی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی گام بردارند تا بدین ترتیب نوع‌دوستی جایگزین بی‌تفاوتی اجتماعی شود و موجبات پویایی و سلامت اجتماعی را فراهم کند.

انتهای پیام

ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا