مسئولان به جای کشیدن سیم‌ِخاردار دور خود رفتار بسیجی داشته باشند

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هفته بسیج و مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد مردمی، اظهار کرد: نقش بسیج در دفاع از انقلاب، خدمت به کشور و اسلام یک نقش بی‌بدیل است به این معنا که در بسیج از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله حضور داشته و در جنگ و بعد از جنگ به مردم خدمت کرده‌اند. نکته مهم این است که خدمات بسیجیان به مردم و کشور به صورت داوطلبانه بوده است نه اینکه وظیفه سازمانی داشته باشند و تنها به عنوان تکلیف الهی وارد میدان می‌شوند.

وی افزود: مادران و دختران بسیجی نیز از نظر خدمات پشت جبهه بی‌نظیر عمل کردند، تا جایی که می‌دیدیم زنان حتی تعدادی تخم‌مرغ برای رزمندگان می‌آوردند و هر کسی در حد بضاعت خود به شکل جهادی به پشت جبهه کمک می‌کرد. بنابراین مرد و زن و پیر و جوان در این عرضه حضور داشته و دارند و باید ارج و منزلت این افراد را بیشتر شناخت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید بیشتر بسیج را فعال کنیم، گفت: هر زمانی در هر نقطه از کشور که سیل یا زلزله می‌آید، بسیج در صف اول امدادرسانی است و در بحث کرونا هم دیدیم که بسیجیان چقدر مجاهدانه وارد میدان شدند. پس به بسیج باید بیشتر بها داد و ارزش بسیج را شناخت. هم‌اکنون لازم است بسیج را بیشتر تقویت کنیم تا به مردمی که امروز دارای مشکلات زیادی هستند بهتر بتوانند کمک کنند و در کل بسیج نهادی جدا از مردم نیست.

رهبر تصریح کرد: در هفته بسیج باید بیشتر خدمات این نهاد مردمی برای مردم تبیین شود. مهم عمل و رفتار بسیجی است و مسئولان همه باید رفتار بسیجی داشته باشند و در اتاق خود را به روی مردم نبندد. امام علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر تأکید کردند “درِ اتاق خود را روی مردم نبند و اجازه بده مردم با تو راحت باشند و درد و دل‌های خود را مطرح کنند”. کدام مسئولی را در اصفهان یا شهر دیگر سراغ دارید که راحت بتوانید با او ملاقات کنید؟

آغاز ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگیهای ایران در خارج از کشور
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: برخی از مسئولان به دور خود سیم‌خاردار کشیده‌اند، در حالی که مسئولان باید رفتار بسیجی داشته باشند و بین مردم باشند؛ نه اینکه با اعمال محدودیت در ملاقات‌ها از مردم دور شوند. همه باید شیوه حکومت‌داری امیرالمؤمنین (ع) را مطالعه کنیم تا ببینیم آن بزرگوار چگونه با مردم رفتار می‌کردند. البته همه مسئولان این‌گونه نیستند، اما در اتاق بیشتر مسئولان بسته است و مردم به سختی می‌توانند با آنان دیدار کنند و اگر مشکلی دارند باید ۱۰ واسطه با مقامِ مسئول صحبت کند تا این ملاقات انجام شود.

امام جمعه موقت اصفهان، افزود: اگر مسئولان با مردم بدون واسطه‌ دیدار کنند و در میان مردم باشند آن وقت رفتار بسیجی داشته‌اند. مسئولان باید طبق سفارش حضرت علی(ع) درد مردم را درک کنند. باید درس‌های آن امام همام در نهج‌البلاغه در ادارات تدریس شود. این گلایه را داریم که به این درس‌ها توجه نمی‌شود. بسیجی حامی مستضعفان است و همه مسئولان باید بسیجی وار رفتار کنند.

رهبر خاطرنشان کرد: دستاوردهای بسیج در عرصه‌های دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چشمگیر بوده است و بسیجیان همچنان باید در خدمت‌رسانی به مردم و دفاع از کشور پیشتاز باشند و مسائل فرهنگی را نیز جدی بگیرند که البته نیاز به حمایت بیشتر هم دارند.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا