برای جلوگیری از تردد بی‌مورد از کمک نظامیان استفاده شود

محمد قمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران و آمار فوت شدگان کرونا در کشور، اظهار کرد: بهتر است در این شرایط از نظامیان استفاده شود ، البته این نه به معنای حکومت نظامی است، بلکه بدین معناست که از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و بسیج و شوراهای محله ها استفاده شود تا مانع تردد مردم شوند، زیرا این به نفع خود مردم هم هست.

وی ادامه داد: یکی از عوامل گسترش کرونا، ترددها و دورهمی های بی مورد است که باید جلوی آن گرفته شود.  مردم باید یکی دو ماه شرایط را تحمل کرده و در خانه ها بمانند و جز درموارد ضرور کسی از منزل بیرون نیاید. دولت هم باید سیاستی در پیش بگیرد که مردم را تشویق کند که در خانه بمانند. به طور مثال خریدها به صورت غیر حضوری انجام شود.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: باید جلوی ترددهای غیر ضرور گرفته شود و رفت و آمد به صورت هدفدار باشد که آن را دولت تعیین کند. هرگونه تجمع و دورهمی موجب گسترش این بیماری می شود، بنابراین مردم باید از تردد غیر ضروری خودداری کنند تا بدین وسیله هم به خود و هم به کادر درمانی کمک کنند، البته با توجه به تصمیماتی که در مورد تعطیلی دو هفته ای تهران در حال نهایی شدن است ، به همین سمت حرکت می کنیم که جلوی ترددها گرفته شود.

قمی خاطر نشان کرد: از طریق تلویزیون باید به مردم هم آموزش های لازم داده شود تا آنها مهارتهای لازم برای رعایت بهداشت را به دست آورند. از سویی از گروه های تحقیقاتی هم حمایت کافی انجام شود تا آنها بتوانند سریعتر واکسن این بیماری را تولید کنند. تا جایی که می توانیم باید مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنیم و تنبیه و جریمه باید در مرحله آخر باشد.باید مردم را توجیه کرد که رعایت پروتکل ها به نفع خود آنهاست ،اگر کسی هم رعایت نکرد در مرحله آخر جریمه شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که باید به کسانی که به خاطر تعطیلی ها کار خود را موقتا از دست می دهند کمک شود، زیرا معیشت این خانواده ها دچار مشکل می شود.

هندی‌ها امروز از ایران خارج می‌شوند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا