نگرانی عفو بین الملل و شورای حقوق بشر درباره کشتار غیرنظامیان در اتیوپی؛ "دو طرف مذاکره کنند"

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، سازمان عفو ​​بین الملل اعلام کرد، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی شاهد یک قتل عام بود که شاهدان آن را به نیروهای حامی “جبهه آزادی بخش مردم تیگرای” نسبت دادند. این جبهه با دولت فدرال در جنگ و نزاع است. هرچند این سازمان نتوانست از هویت عاملان این قتل عام اطمینان حاصل کند.

این سازمان اعلام کرد، ده‌ها و احتمالا صدها نفر در شهرک مای کادیرا در جنوب غرب منطقه تیگرای با چاقو کشته شدند.

روز پنجشنبه آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی تأیید کرد، ارتش بخشی از منطقه تیگرای را طی عملیات نظامی علیه مقامات شورشی این منطقه آزاد کرده است. این عملیات از ۱۰ روز پیش آغاز شده است.

در گزارش عفو بین الملل آمده است: به تصاویر و ویدیوهای هولناکی از اجساد پراکنده در این شهرک دست یافته است. به نظر می‌رسد این افراد با چاقو و ساطور کشته شده‌اند.

دولت اتیوپی اعلام کرد که ۲۴۲ نفر را در روزهای اخیر دستگیر کرده است که به توطئه به نفع جبهه آزادیبخش مردم تیگرای متهم هستند.

احمد تأکید دارد که هدف از عملیات نظامی در تیگرای ایجاد نهادهای قانونی در این منطقه به جای این جبهه است.

دولت ابی احمد این جبهه را به حمله به دو پایگاه ارتش اتیوپی متهم می‌کند اما این جبهه این مسئله را تکذیب کرده است.

در این راستا، میچل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات کاملی درباره جنایت‌های جنگی احتمالی در اتیوپی شد.

وی گفت: اگر تأیید شود یکی از طرف‌های درگیر قتل عمدی علیه غیرنظامیان انجام داده، این به منزله جنایت جنگی است. ما خواهان مجازات کامل هستیم.

اختلاف‌ نظرهای اعضای ناتو در حال افزایش است
هم اکنون بخوانید

باچله از گزارشات مربوط به قطع آب و برق ابراز ناخرسندی کرد و از دو طرف خواست مذاکرات صلح را آغاز کنند. وی گفت: اگر جنگ ادامه یابد هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا