ایجاد ۱۴۵ فرصت شغلی برای کارآفرینان مقیم خارج در کشور

به گزارش ایسنا، اعتماد نو به نقل از برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه‌های معاونت علمی برای همکاری با نخبگان و توانمندان ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا شده است.

در این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ در ۶ ماه ابتدای سال جاری، ۱۵۰ نفر جذب زیست‌بوم فناوری و نوآوری شدند.

هدف این اعتماد نو به نقل از برنامه استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور است؛ از این رو این اعتماد نو به نقل از برنامه با ایجاد شبکه گسترده‌ای از پایگاه‌های تخصصی شامل بهترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور توسعه یافته است.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۱۲۰ پایگاه تخصصی همکار به این اعتماد نو به نقل از برنامه پیوسته‌اند. در این اعتماد نو به نقل از برنامه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ همکاری موفق شامل پست داک، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، تاسیس شرکت و اشتغال در شرکتهای فناور ثبت شده است؛ همکاری‌هایی در مرز دانش که به توسعه علم و فناوری در داخل کشور، استفاده از تجارب ایرانیان مقیم خارج از کشور و بهره بردن از توانمندی‌های دیگر کشورها می‌انجامد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این اعتماد نو به نقل از برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

نرخ تورم انگلیس در نزدیکی صفر درصد!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا