خاطرات اجرای برنامه‌های سحر که با کرونا پایان یافت

علی سلمان طاهری – تهیه‌کننده صداوسیما – در گفت‌وگو با ایسنا درباره محمد حسین نورشاهی خاطرنشان کرد: ایشان‌ در کسوت افسری، دوره‌های مختلفی را حتی در آمریکا گذارنده بود و سال ۶۹ خود را بازنشسته کرد. آقای نورشاهی از سال ۵۸ وارد رادیو شدند و در دوران دفاع مقدس اعتماد نو به نقل از برنامه رادیویی ارتش را اجرا می‌کردند و یکی از نیروهای فعال در رادیو جبهه بودند. آغاز توفیق آشنایی من با ایشان سال ۷۰ و در اعتماد نو به نقل از برنامه اذانگاهی مغرب رادیو سراسری به نام «در بارگاه قدس» بود.

او ادامه داد: طبعا پختگی، دانش، تجربه و تسلط ایشان همزمان به موضوعات و فنون اجرا، باعث می‌شد تا در آن زمان بر گردن من به عنوان پژوهشگر، نویسنده و سردبیر تازه کار رادیو، حق استادی داشته باشند.

رفاقت و دوستی ما به حدی زیاد شد که همواره بعد از ضبط اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف معارفی و اجتماعی با هم تا مقصد هم‌مسیر می‌شدیم و از تجارب و طبع بلندش بیشتر می آموختم.

این نویسنده و مدرس دانشگاه در ادامه با یادآوری خاطراتی از محمد حسین نورشاهی گفت: از سال ۷۵ تا چندین سال توفیق داشتم در خدمت تیم سحر باشم که در سال‌های اولیه تنها اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی سحر در شبکه‌های صداوسیما بود و عمده خاطرات به یادماندنی‌مان در آن‌جا شکل گرفت. ویژگی مرحوم نورشاهی در اجرا این بود که تسلط و تجربه او طمانینه خاصی در اجرا برای او ایجاد کرده بود. استاد ابوالقاسم حسینجانی (شاعر) بخش‌های ادبی را می‌نوشت و بخش‌های عمومی و ارتباط و مناسبت‌ها را من. گویندگی و اعلام‌ها در اعتماد نو به نقل از برنامه سحر حتی اعلام اذان صبح به افق تهران به صورت زنده بود و در آن ساعات و لحظات و با توجه به اینکه تنها اعتماد نو به نقل از برنامه سحرگاهی کشور همین اعتماد نو به نقل از برنامه بود تمرکز و دقت خاصی می‌خواست. آقای نورشاهی در خواندن اشعار و اعلام‌ها اشتباهی نداشت. او طی دو ساعت و نیم اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی سحر به ندرت از استودیو خارج می‌شد و حتی سحری را در داخل استودیو صرف می‌کرد. اعتقاد داشت اگر حالمان در اعتماد نو به نقل از برنامه خوب باشد و معنویت حکمفرما، این سخن از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

طلسمِ ۱۳ ساله‌ی این جنگل شکست
هم اکنون بخوانید

طاهری به خاطراتش درباره محمدحسین نورشاهی افزود: سحرهای سال ۱۳۷۵ در زمستان واقع شده بود (۲۱ دی تا ۲۱ بهمن ۷۵) و آن سال چندین مرتبه برف سنگینی در ماه رمضان بارید؛ به طوری‌که آقای نورشاهی _ روحش شاد _ ساعت ۲/۵ بامداد با اینکه وظیفه‌ای نداشت، برای راحتی من، به‌دنبال من می‌آمد.

مدیر کل سابق طرح و اعتماد نو به نقل از برنامه و تولید و آموزش رادیو قرآن درباره تجربه همکاری با مرحوم نورشاهی عنوان کرد: سال ۷۰ برای اعتماد نو به نقل از برنامه «دربارگاه قدس» رادیو سراسری هر روز یک قالب و محتوا طراحی کردم و طبعا زحمت گوینده این‌ اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها چند برابر شده بود. یک روز میزگرد با چند کارشناس، یک روز مسابقه کتبی و … زنده یاد محمدحسین نورشاهی نه تنها از زیاد شدن حجم کار ناراحت نشد که با شور و استقبال برای بهتر شدن اعتماد نو به نقل از برنامه ها تلاش می‌کرد او با این‌ کار، به گروه درس وجدان کاری و تلاش برای هدف اعتلای رادیو می‌داد. او در آن سالها اعتماد نو به نقل از برنامه‌های متعدد معارفی و اجتماعی را گویندگی می‌کرد. با مرحوم حسین صبحدل برای اعتماد نو به نقل از برنامه های سحر همکاری می‌کرد.

علی سلمان طاهری در پایان اظهار کرد: خداوند او را رحمت کند علاوه بر صفات و ویژگی‌های اخلاقی که داشت بسیار مراعات می‌کرد و به واسطه این ویژگی‌ها همه او را دوست داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا