تذکر نایب رییس شورای شهر اراک به شهردار: بر مدار قانون حرکت کنید

فرزانه رحمتی نوزدهم آبانماه در نطق پیش از دستور صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: در این روزها با شیوع روز افزون بیماری کرونا روبرو هستیم که علیرغم اعمال تصمیمات مختلف، نشانه هایی مبنی بر مهار نسبی آن دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه کادر ایثارگر درمان، این روزها در کنار فشار کاری سهمگین، از کمبود بسیار زیاد امکانات در مراکز درمانی رنج می برد، افزود: شهر اراک یکی از قطب های مهم صنعتی و اقتصادی کشور است، قائدتا با استقرار صنایع مختلف و بنگاه های اقتصادی ارزش آفرین نباید شاهد این حجم از کمبود امکانات در مراکز درمانی شهر باشیم.

رحمتی تصریح کرد: عمل به مسئولیت های اجتماعی یکی از ماموریت های مهم در نقشه راه صنایع و بنگاه های اقتصادی است. با نگاهی به وضعیت کمک های انجام گرفته در قبال حوزه بهداشت و درمان از سوی بنگاه های تولیدی و اقتصادی، در شهر اراک متوجه می شویم که عمل به مسئولیت های اجتماعی در خصوص این بحران انسانی در سطحی غیرقابل قبول قرار دارد به همین دلیل بر تمامی مراکز تصمیم گیر و نهادهای مدنی فرض است وظایف بنگاه های اقتصادی شهر، در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی را یادآور و متذکر شوند.

وی پیشنهاد ارائه نامه ای مطالبه گرانه در همین خصوص توسط شورای شهر به صنایع و بنگاه های اقتصادی را مطرح کرد.

نایب رییس شورای شهر اراک در ادامه به موضوع صیانت از نیروی کار در مجموعه شهرداری اراک و دغدغه های موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: در مدتی که از فعالیت دوره پنجم شورای شهر می گذرد، همواره دغدغه صیانت از نیروی کار، در جلسات مختلف و کمیسیون های شورا مطرح بوده است. شرایط موجود اقتصادی به گونه ایست که نمی توان نماینده مردم بود، اما به سادگی از کنار بیکار شدن کارگران عبور کرد.

چالوس یک طرفه شد / اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ فردا
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان مبنی بر تامین امنیت شغلی و تامین معیشت کارگران به عنوان دو وظیفه مهم مسئولان، بیان کرد: در ماه های اخیر علیرغم مصاحبه دقیق رئیس شورا در خصوص در شایعات تعدیل نیرو و نیز بهینه سازی روند بکارگیری نیروهای مازاد فصلی در نیمه دوم سال، به صورت روزانه شاهد مراجعات و تماس های مکرری از سوی کارگران هستیم. از سویی دیگر افزایش جهشی در قیمت ها و حقوق و مزایای پرسنلی باعث شده است بنا بر وظیفه قانونی، به اصلاح بودجه برخی سازمان های شهرداری که دارای بیشترین حجم نیروهای فعال کارگری هستند، در قالب متمم بودجه اهتمام داشت.

رحمتی تصریح کرد: هر چند برخی به صورت شیطنت آمیز تمام سعی خود را بر آن داشته اند تا بخش هایی از این متمم بودجه به سرانجام نرسد و در این راه از هیچ بی اخلاقی و بی تقوایی دریغ نکردند و متاسفانه با دادن اطلاعات غلط و ربط دادن موضوعات نامربوط، سعی در تحت الشعاع قرار دادن وظایف قانونی و انسانی نمایندگان دارند، ولی غافلند از آنکه ما به عهدی که با مردم بسته ایم ادامه خواهیم داد.

وی در تذکر به شهردار اراک که خواستار ثبت و پاسخ به این تذکر شد، اظهار کرد: واضح و مبرهن است، نهاد شورای شهر به عنوان عالیترین نهاد، ناظر مردمی بر عملکرد شهردار است. بی توجهی شهردار به سلسله مراتب قانونی و بروز اعمالی بدون کسب اجازه و مصوبه از شورا که باعث وهن شورا و شهرداری می شود غیرقابل پذیرش و توجیه است. با توجه به مسبوق به سابقه بودن این گونه رفتارها، به شهردار تذکر می دهم بر سبیل قانون حرکت کرده و از اوامر قانونی شورای بالادستی خود تخطی نکند.

رحمتی با طرح دو سوال از شهردار اراک گفت: ۱۱ آبانماه نامه ای با موضوع افزایش قیمت کرایه تاکسی توسط شهردار به فرمانداری شهرستان اراک ارسال شد، لازم است پاسخ دهید چگونه این نامه نگاری بدون مصوبه شورای شهر و به صورت علی الراس انجام شده است؟ همچنین ۲۲ مهرماه نیز نامه ای مبنی بر عودت پارک طبیعت به سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی ارسال شده که با توجه به اینکه این موضوع نیاز به مصوبه شورای شهر دارد به چه علت علی الراس اقدام شده است؟

راه‌اندازی آزمایشی سامانه "مسیر" در شهرستان قدس
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا؛ دکتر کاوه فلک افلاکی عضو شورا نیز در خصوص وضعیت کشتارگاه اراک با بیان اینکه مطابق قانون شهرداری باید کشتارگاه را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: این مجموعه در موضوع بیمه و حقوق دامپزشکان مقیم کشتارگاه مشکلات و حواشی دارد، اما اخیرا تصفیه خانه اصولی و استانداردی برای کشتارگاه آماده شده، محوطه سازی انجام شده و مشکل حاصی به نظر نمی رسد.

وی افزود: به جهت تسریع در امور کشتارگاه لازم است تجهیزات بیشتری در اختیار مجموعه قرار گیرد، همچنین با توجه به اینکه زمین کشتارگاه متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است در حال حاضر شرایط فراهم است که مذاکرات جهت تملک زمین انجام گیرد.

فلک افلاکی اضافه کرد: با توجه به آماده بودن تصفیه خانه، هفته آتی با حضور مسئولان و مدیران شهری رسما این تصفیه خانه به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان کمک از محل ماده ۱۵ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری اراک به باشگاه ثامن الحجج جهت شرکت در مسابقات هندل در رده نوجوانان و جوانان و تشکیل  کارگروهی از نمایندگان تام الاختیار مالکین بنای تاریخی موسوم به خاندان محسنی، نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر جهت برون رفت از مشکلات و تسریع در حل مسائل و اتخاذ تصمیمات لازم ویژه این بنا به تصویب شورای شهر اراک رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا