هیئت سعودی در بغداد برای تدارک مقدمات دیدار احتمالی بن سلمان و الکاظمی

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، هیئت سعودی متشکل از وزیران صنعت و معدن و حمل و نقل، روسای بانک مرکزی، اداره کل تجارت خارجی و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه ها و شرکت های عربستان در بخش های مختلف وارد بغداد شدند تا مقدمات برگزاری چهارمین نشست شورای هماهنگی سعودی- عراقی و دیدار احتمالی میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را فراهم کنند.

قرار است هیئت سعودی با الکاظمی و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار کنند.

همچنین در این سفر علاوه بر نشست کمیته های شورای هماهنگی با هدف بررسی موضوعات و فعالیت های خود و روند کار توافقنامه های امضا شده، نشست های دوجانبه ای هم میان مقامات دو کشور در زمینه های مختلف انجام می شود.

بغداد و ریاض ۲۰ ژوئیه توافقنامه هایی در زمینه سرمایه گذاری، انرژی و ورزش امضا کردند و شورای هماهنگی از توافقنامه ای در حوزه پروژه های سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد.

عربستان به دنبال سرمایه گذاری روی یک میلیون هکتار اراضی عراق است و می خواهد از این اراضی به عنوان زمین های کشاورزی جهت پرورش دام استفاده کند. احتمالا این طرح مساحت بیابان های استان الانبار در غرب عراق تا جنوب این کشور در استان المثنی و نجف و حتی بصره را در برگیرد.

انتهای پیام

برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی توجه دارند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا