اگر مسکن ملی را بفروشید سلب امتیاز می شوید

به گزارش ایسنا، اواخر سال گذشته بود که آگهی هایی در سایتهای اینترنتی مبنی بر خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن مشاهده شد. همان زمان وزارت راه و شهرسازی این اقدام را غیرقانونی اعلام کرد. البته با توجه به اینکه واجدان شرایط در آن زمان هنوز مشخص نشده بودند خرید و فروش آن هم توجیه نداشت اما به نظر می رسد با مشخص شدن وضعیت متقاضیان، فروش زیرپوستی امتیاز این واحدها نیز در جریان است.

گشتی در آگهی های فروش ملک در سایتهای اینترنتی نشان می دهد که خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن داغ شده است. هرچند بعضی از این آگهی ها به دلیل غیرقانونی بودن از سوی سایت مربوطه حذف می شود اما بررسیهای میدانی نشان می دهد که خرید و فروش در جریان است. مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هم برای این امتیاز تعیین می شود. در بعضی آگهی ها حتی جزئیات آپارتمان مورد معامله مثل متراژ واحد، تعداد اتاقها، قیمت هر متر مربع و دیگر ویژگیها درج شده است. با این حال وزارت راه و شهرسازی هشدار داده که با متخلفان برخورد و واحد مسکونی مورد معامله را سلب امتیاز می کند.

از سوی دیگر به دلیل آنکه هر فرد در طول عمر خود فقط یک بار می تواند از امتیاز یارانه ای در حوزه زمین و مسکن استفاده کند، فروش امتیاز مسکن ملی با قیمتهای پایین منجر به خسارت فروشندگانی می شود که شاید دیگر هرگز نتوانند خانه دار شوند؛ زیرا قیمت زمین این واحدها بسیار پایین است و در اقساط ۱۰ ساله دریافت می شود. طبق آخرین برآورد وزارت راه و شهرسازی نرخ ساخت هر متر از این واحدها نیز ۲.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
هم اکنون بخوانید

به هر ترتیب مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص بحث خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی با تاکید غیرقانونی بودن بودن خرید، فروش، واگذاری و انتقال به غیر مسکن ملی گفته است: قطعا در صورت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. به همین خاطر و با این اعلام عواقب هرگونه اقدام برعهده شخص بوده و هیچ گونه وکالتی بلاعزل از مراجع ذیربط به نام خریدار صادر نخواهد شد.

خلیل محبت خواه با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده خرید و فروش، واحد مسکونی مورد معامله سلب امتیاز خواهد شد، گفت: به همین خاطر لازم است مردم عزیز با اطلاع از این موضوع، مراقب کلاهبرداری‌ها باشند.

او همچنین درباره وضعیت متقاضیانی که هنوز پیامک دریافت نکرده اند اظهار کرد: اگر متقاضیان تاکنون هیچ گونه پیامکی جهت انجام سایر امور بعدی کاری دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر از مراجع ذیربط (محل ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن) پیگیر کارهای ادامه ثبت نام و واریز وجه باشند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

کاهش ۷۵ درصدی تولید دوربین‌های عکاسی Canon
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا