نگاهی به انتخابات میانمار و شانس پیروزی آنگ سان سوچی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در اینجا نگاهی به انتخابات میانمار می‌اندازیم که برای آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور و حزبش “لیگ ملی برای دموکراسی” از اهمیت زیادی برخوردار است.

مبنای انتخابات

بیش از ۳۷ میلیون تن از ۵۶ میلیون جمعیت میانمار واجد شرایط رای دادن در انتخابات فردا هستند. بیش از ۹۰ حزب کاندیداهایی را برای کسب کرسی در دو مجلس پارلمان میانمار معرفی کرده‌اند.

پیروزی شگرف حزب لیگ ملی برای دموکراسی در آخرین انتخابات به سال ۲۰۱۵ پس از بیش از ۵۰ سال حکومت خونتا در میانمار به دست آمد. به نظر می‌رسید که این انتخابات به طرز گسترده‌ای آزاد و عادلانه برگزار شد.

البته در انتخابات فردا باید مساله کرونا ویروس را در نظر گرفت که می‌تواند بر تعداد شرکت کنندگان در آن به دلیل برخی ملاحظات جلوگیری از شیوع بیشتر آن اثر بگذارد.

محبوب انتخابات

حزب آنگ سان سوچی به شدت به دنبال پیروزی است اگرچه  اکثریت خود را از دست داده است. سوچی یکی از محبوبترین سیاستمداران در کشور است و حزبش یک شبکه قدرتمند ملی محسوب می‌شود چون سطوحی از قدرت دولت را در اختیار دارد.

البته این حزب بابت فقدان بصیرت کافی و تصویب برخی از روش‌های بسیار مستبدانه از دولت‌های خونتای قبلی به ویژه دادگاهی کردن منتقدان مورد انتقاد است.

رقبای انتخاباتی

حزب سوچی حمایت بسیاری از احزاب اقلیت مذهبی را از دست داده است. در سال ۲۰۱۵، این احزاب متحد ضمنی حزب رهبر دوفاکتوی میانمار بودند و قرار بود در جایی که تقسیم آرا ممکن است پیروزی حزب “اتحادیه همبستگی و توسعه” مورد حمایت ارتش را به ارمغان بیاورد، به شدت رقابت نکنند.

در صورت شکست دور هشتم مذاکرات وین، محدودیت‌های شدیدتری علیه تهران اعمال شود
هم اکنون بخوانید

اتحادیه همبستگی و توسعه حزب اصلی اپوزیسیون است که به نیابت از ارتش تشکیل شد و بار دیگر به رقیب قوی حزب متعلق به سوچی تبدیل شده است.

موضوعات انتخاباتی

رشد اقتصادی در میانمار یکی از مسائل مورد بحث در انتخابات این کشور بوده اما مساله نارضایتی گروه‌های اقلیت مذهبی از سوچی در اعطای حق خودمختاری بیشتر به آنها از دیگر مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا