سهم مالیات از اقتصاد کشورهای اروپایی چقدر است؟

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی که بیانگر سهم مالیات از کل تولیدات ناخالص داخلی است تا پایان سال ۲۰۱۹ به طور متوسط در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا معادل ۴۱.۱ درصد و در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به طور متوسط ۴۱.۲ درصد بوده است. نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای مختلف تفاوت زیادی با یکدیگر دارد تا جایی که درآمدهای مالیاتی حدود ۴۷.۴ درصد کل تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهد.

دانمارک با ۴۶.۹ درصد و بلژیک با ۴۵.۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند. این نسبت در سوید ۴۳.۶ درصد، اتریش ۴۳.۱ درصد، ایتالیا ۴۲.۶ درصد و فنلاند ۴۲.۳ درصد بوده است. از سوی دیگر اما کمترین نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی مربوط به ایرلند با ۲۲.۷ درصد بوده و رومانی با ۲۶.۸ درصد و بلغارستان با ۳۰.۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند. 

در مقایسه با سال ۲۰۱۸ نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته که در این بین قبرس رکورددار بوده است و دانمارک نیز در رده بعدی قرار دارد. از سوی دیگر اما از سوی دیگر بیشترین کاهش این نسبت در بلژیک و یونان به ثبت رسیده است و سوید و فرانسه در رده های بعدی قرار دارند. 

در بین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز این نسبت برای انگلیس ۳۶ درصد و برای نروژ ۳۹ درصد اندازه گیری شده است. 

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

کاهش قیمت جهانی طلا با فروکش خطر جنگ
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا