مهرورزی پیامبر اسلام(ص) سرلوحه امور مسلمانان جهان قرار گیرد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و میلاد فرخنده امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام در منطقه‌ای به دنیا آمد که تاریکی محض و جهل کامل بر آن حکم‌فرما بود.

وی افزود: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) در این جهل مطلق به دنیا آمد اما به دلیل اینکه پدران پیامبر اکرم(ص) از بزرگان مکه، موحدان و کلیدداران کعبه بودند، ایشان در خانواده اصیلی رشد کرد و آنچه از نجابت، معنویت و ادب در خاندان پیامبر بود در وجود پیامبر(ص) به رشد و شکوفایی رسیده بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به مشی و سیره پیامبر اسلام(ص) از زمان میلاد تا دروان بعثت اشاره و بیان کرد: امین بودن، صداقت، بزرگی، نجیب بودن، معتمد بودن از ویژگی‌های والای شخصیتی پیامبر اکرم(ص) بوده است و به دلیل امانتداری و معتمد بودن لقب امین بودن را گرفت.

وی اعلام کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از دوران بعثت خود اصول و فروع دین و عبادات را برای مردم مطرح کرد و در تمام این امور اخلاق، روش و منش برجسته وجود پیامبر(ص) موجب گرویدن مسلمانان به دین اسلام شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: صبر، معنویت خلوص، صدق حدیث، امانتداری، خوش اخلاقی، ساده زیستی و حضور در جمع فقرا و نیازمندان از ویژگی‌های برجسته در نهاد پیامبر اکرم(ص) بوده است که امروز تمام مسلمانان باید از این الگوی اخلاقی پیروی کنند.

وی با اشاره به توهین‌های جاهلان مکه در برخورد با پیامبر(ص) اعلام کرد: برخورد مناسب و شایسته پیامبر اکرم(ص) با آنان موجب شد که شیفته اخلاق پیامبر اکرم(ص) شده و در مکتب دین اسلام غرق شوند و در همان دوران آغاز دین اسلام به مقام شهادت نائل آیند.

آخرین وضعیت پرونده تصادف اتوبوس خبرنگاران محیط زیست
هم اکنون بخوانید

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر درس گرفتن از منش و روش پیامبر(ص)، اعلام کرد: مهربانی و مهرورزی پیامبر اسلام باید سرلوحه امور مسلمانان قرار گیرد و با الگوگیری از وجود مبارک پیامبر از رفتارهای نابخردانه در جامعه پرهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط بسیار سخت کنونی تکفیر کردن و تنفر کردن دیگر جایی ندارد، افزود: مسلمانان باید با اخلاق و منش دوستانه خود از هرگونه تفرقه و اختلاف دوری کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه به میلاد امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان کرد: امام جعفر صادق محور وحدت و مهربانی برای تمام مسلمانان جهان بودند و همواره مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 12 =

دکمه بازگشت به بالا