مردم قربانیان اصلی جنگ اقتصادی هستند/ نگرانیم برخی کشورها از واکسن کرونا به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند/ ترامپ نباشد، مسیر دیپلماسی با ایران باز می‌شود


مردم قربانیان اصلی جنگ اقتصادی هستند/ نگرانیم برخی کشورها از واکسن کرونا به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند/ ترامپ نباشد، مسیر دیپلماسی با ایران باز می‌شود

استاد دانشگاه شیکاگو با اشاره به انتخابات آمریکا تاکید کرد: این انتخابات برای روابط آمریکا و ایران مهم است و می‌تواند راه را برای دیپلماسی باز کند.

پاول پاوست استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

مردم قربانیان بی‌گناه جنگ اقتصادی هستند

نگرانیم که برخی کشورها از واکسن کرونا به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند

ترامپ نباشد، مسیر دیپلماسی با ایران باز می‌شود

پاول پاوست در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط گسترش شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: اکنون نگرانی‌‌های زیادی در مورد تحریم‌ها در شرایط کرونا وجود دارد؛ اولین نکته این است که دولت‌ها علاوه بر اعمال تحریم‌ها علیه کشورهای هدف در صورت کشف واکسن هم از واکسن به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند و آن را در اختیار دیگر کشورها به راحتی قرار ندهند.

وی افزود: تحریم در این شرایط جنگی اقتصادی است و مانند دیگر جنگ‌ها مردم قربانیان بی‌گناه و تلفات اصلی این جنگ هستند. لازم است در این شرایط آتش‌بس برقرار شود. امیدوارم ترامپ بار دیگر انتخاب نشود چرا که او اگر انتخاب شود به فشار علیه ایران ادامه می‌دهد.

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو یادآور شد: اگر ترامپ نباشد، شاید امکانی برای دیپلماسی با ایران و کاهش تحریم‌ها باز شود و حداقل با ادامه کرونا کاهش بخشی از تحریم‌ها را علیه ایران شاهد باشیم.

انتخابات آمریکا برای ایران رخدادی تاثیرگذار است

این استاد دانشگاه اضافه کرد: انتخابات آینده ایالات متحده می‌تواند بر وضعیت فعلی به شدت تأثیر بگذارد. این انتخابات تأثیر چندانی در تغییر چشمگیر روابط ایالات متحده و چین و یا شاید روسیه نخواهد داشت، اما در مورد ایران و روابط با ایران می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بررسی عملکرد وزارت اقتصاد در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع
هم اکنون بخوانید

جنگ میان ایران و آمریکا بعید است

پاول پاوست هم چنین خاطرنشان کرد: من کمتر نگران این هستم که آمریکا و ایران در یک جنگ تمام عیار  و رو در رو قرار بگیرند. مسیر جنگ در ژانویه باز بود، اما این اتفاق نیفتاد، این نشان می‌دهد که طرفین علاقه‌ای ندارند که اختلافات را از طریق جنگ حل کنند.

آمریکا پس از شکست در کسب حمایت اروپا منزوی شد

وی در مورد تغییر مواضع اروپا در دولت دوم ترامپ نیز گفت: این واقعیت که ایالات متحده نتوانست هیچ حمایتی برای تمدید تحریم‌های ایران به دست آورد، بیانگر شکست و انزوای دیپلماتیک برای آمریکا  است. این نشان می‌دهد که بیشتر اعضای شورای امنیت، به ویژه انگلیس ، فرانسه و آلمان (که امضاکنندگان برجام نیز هستند)، از مواضع حمایت نمی‌کنند و می‌خواهند برجام ادامه یابد.

آمریکا مانع از ارسالکمک سازمان‌های جهانی به ایران شده است

 این کارشناس برجسته هم چنین به اقدامات آمریکا برای ایجاد مانع در زمینه پرداخت وام به ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا مانع از تلاش‌های سازمان‌های جهانی برای کمک به ایران و پرداخت پول به ایران شده است. تا آمریکا دست از این اقدامات برندارد، آتش بس در جنگ اقتصادی ممکن نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا