دفاع معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دزدی دریایی این کشور


دفاع معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دزدی دریایی این کشور

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از دزدی دریایی این کشور و فروش آنچه محموله مصادره شده نفت ایران می‌خواند، این اقدام را عین عدالت خواند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «کیل براون» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از دزدی دریایی این کشور و فروش آنچه محموله مصادره شده نفت ایران می‌خواند، این اقدام را عین عدالت خواند.

وی در پیامی توئیتری با ادعاهای این‌که ایران تابستان گذشته تلاش کرد برای ونزوئلا نفت ارسال کند، افزود که وزارت دادگستری آمریکا این محموله را به فروش رسانده و ۴۰ میلیون دلار آن را به صندوق قربانیان تروریسم واریز می‌کند؛ اقدامی که عین عدالت است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرده و آن را فروخته است.

ادعا شده است که این محموله اوایل سال جاری میلادی با چهار نفت‌کش خارجی حمل می‌شد و دادگاه آمریکا در ماه آگوست حکم مصادره این سوخت را صادر کرد.

ادعای وزارت دادگستری آمریکا در خصوص این‌که این سوخت متعلق به ایران بوده و به مقصد ونزوئلا حمل می‌شد، در حالی مطرح می‌شود که «حجت‌الله سلطانی» سفیر تهران در ونزوئلا با رد این ادعا تاکید کرده است که نفت‌کش‌ها متعلق به ایران نبود.

«جان دمر» دستیار وزارت دادگستری و هماهنگ‌کننده امور امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها در این خصوص مدعی شد: «با خرسندی عمیق می‌توانم اعلام کنم که ما قصد داریم درآمد حاصله از فروش این سوخت را دریافت کنیم و آن را پس از پایان رسیدگی به این پرونده به صندوق آمریکایی قربانیان تروریسم بدهیم که دولت حامی آن است».

کدخدایی: حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند بود
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا