بیش از ۹۰ میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده‌اند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این روند رکوردشکن که حدود ۶۵ درصد از مجموع مشارکت در سال ۲۰۱۶ است، بازتاب علاقه وافر به شرکت در رقابتی است که در آن، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به مصاف جو بایدن دموکرات رفته است.

شمار زیادی از مردم آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها از ابتلا به کووید-۱۹ در روز انتخابات سوم نوامبر، از طریق پست یا حضور پیش از موعد در حوزه‌ها، رای داده‌اند. براساس تازه‌ترین آمار «پروژه انتخابات آمریکا»، ۹۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۰۸ تن در انتخابات آمریکا شرکت کرده‌اند.

ترامپ در بحبوحه انتقادها از مدیریت دولت او در بحث پاندمی کرونا، در نظرسنجی‌های ملی پس از بایدن قرار گرفته است. کووید-۱۹ تاکنون جان حدود ۲۲۹ هزار تن را در ایالات متحده گرفته و بار دیگر شمار موارد ابتلای جدید، با نزدیک شدن به انتخابات سه‌شنبه رکورد روزانه را می‌شکند.

دموکرات‌ها پیشتازی چشمگیری در رای پیش از موعد دارند که علت آن استقبال از رای‌گیری پستی است. جمهوری‌خواهان هم به شکل سنتی از آن استقبال چشمگیری می‌کردند، اما در بحبوحه حملات مداوم و بی‌اساس ترامپ که این سیستم را مستعد تقلب دانسته، از این نوع رای‌گیری دوری کرده‌اند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان مشارکت مردمی به آسانی از ۱۳۸ میلیونی که در سال ۲۰۱۶ رای دادند، بگذرد. چهار سال پیش تنها ۴۷ میلیون رای پیش از روز انتخابات ثبت شده بود.

در ۲۰ ایالت آمریکا که اطلاعات ثبت‌نامی حزبی را گزارش می‌کنند، ۱۹.۹ میلیون دموکرات‌ ثبت‌نامی رای داده‌اند و در مقابل ۱۳ میلیون جمهوری‌خواه و ۱۰.۱ میلیون که هیچ وابستگی حزبی‌ای نداشتند، در انتخابات شرکت کرده‌اند. این اطلاعات نشان نمی‌دهد که این آراء به کدام نامزد رسیده است.

هرگونه تحریم علیه روسیه، با واکنش جدی روبه‌رو می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا