عراقچی در ایروان: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح در قره‌باغ را باز کند

به گزارش ایسنا، این دیپلمات ارشد در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با پایگاه خبریان گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم. قرار است با مقامات ارمنستانی هم‌ درباره یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم. اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریع‌تر باید برای برقراری صلح تصمیم‌گیری کرد و مسیری برای صلح باز شود.

عراقچی اضافه کرد: ‌شمار تلفات در حال بالا رفتن است و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریع‌تر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این مسیر را باز کند. ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است و از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می‌کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس‌جمهوری گفت:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح به کار گرفته شود؛ بخصوص برای تحقق  یک صلح پایدار.

عراقچی خاطرنشان کرد:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

انتهای پیام

آنهایی که به سفر رفتند به انتقال ویروس دامن می‌زنند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا