حزب حاکم و رئیس جمهور تانزانیا در آستانه کسب پیروزی های انتخاباتی مجدد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماگوفولی تا کنون بر حسب نتایج شمارش آرای ۶۰ درصد از ۲۶۴ حوزه انتخابیه در انتخابات ریاست جمهوری تانزانیا تا کنون توانست اکثریت آرا را کسب کند در حالی که حزب وی موسوم به حزب Chama Cha Mapinduzi  (CCM) از تمامی ۲۰۰ کرسی پارلمانی که تا کنون نتایجشان اعلام شده همه به جز دو تا را کسب کرده است.

این پیروزی مسلم سبب تحکیم هر چه بیشتر قدرت این حزب که از زمان استقلال پیدا کردن تانزانیا در ۱۹۶۱ تا کنون در قدرت بوده می شود؛ حزبی که متهم است تحت رهبری ماگوفولی هر چه بیشتر به سمت استبداد می لغزد در حالی که این ریس جمهور تانزانیا به سرکوب مخالفان و آزادی بیان پرداخته است.

توندو لیسو، رقیب اصلی ماگوفولی از حزب مخالف Chadema روز پنجشنبه  نتایج برآمده از انتخابات تانزانیا را “نامشروع” دانسته و از حامیانش خواست رو به تظاهرات صلح آمیز بیاورند و از جامعه بین المللی خواست نتیجه انتخابات اخیر تانزانیا را به رسمیت نشناسند.

در تانزانیا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری قابل اعتراض نیست اما نتیجه انتخابات پارلمانی قابل اعتراض است.

سفارت آمریکا در این کشور در بیانیه ای اعلام داشت: بی نظمی ها و اختلافات بالای پیروزی سبب بروز تردید های جدی درباره اعتبار نتایج انتخابات تانزانیا و تعهد دولت آن به ارزشهای دموکراتیک می شود.

انتهای پیام

چرا برخی خود را از برجام و سرنوشت آن جدا می‌کنند؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا