اجرای پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی جنسیتی

به گزارش ایسنا، قرارداد پروژه «مشاوره و اجرای پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی جنسیتی با تمرکز بر بانوان» توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و در راستای اجرای پژوهش «تدوین نقشه ملی و بسته سیاستی اولویت‌های بخشICT  برای توانمندسازی زنان» با پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی منعقد شد.

مهندس وحید ضرابی، مدیر این پروژه اظهار کرد: این طرح با محوریت گروه پژوهشی توسعه مدل‌های کسب‌وکار در حوزه IT و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاد خواجه نصیر و گروه پژوهشی توسعه سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته پژوهشکده انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی، هدف از این طرح، ارزیابی وضعیت دسترسی و میزان استفاده از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات زنان در سطح شهرها و روستاهای استان‌های مختلف کشور است. بررسی و شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در حوزه ICT برای حل چالش‌ها و افزایش توانمندی بانوان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ارائه بسته‌های سیاستی بر حسب شرایط و ظرفیت‌های هر منطقه و استان با محوریت اشتغال‌زایی و بهبود زندگی اقتصادی و معیشتی زنان از دیگر اهداف این طرح است. به این منظور، ضمن طراحی مدل نظری پژوهش و تدوین پرسشنامه متناظر، ۴۰۰۰ نمونه از میان استان‌های کشور به طریق پیمایش تلفنی تکمیل و سپس تحلیل خواهد شد. این پروژه به مدت سه ماه از ابتدای آبان ۹۹ و طی چهار فاز انجام خواهد شد.

انتهای پیام

باید آمادگی قطع اینترنت را داشته باشیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا