ایران مشاور UNWTO را در برنامه توسعه گردشگری تغییر داد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در تشریح نتایج برگزاری وبینار با سوتان سوتکوفسکی ـ رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران ـ یادآور شد: از یک سال و نیم پیش تا کنون پروژه تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه ملی توسعه گردشگری کشور در معاونت گردشگری در حال پیگیری است. طبق توافق صورت‌گرفته با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۱۳۹۷ تصمیم بر آن شد دبیرخانه سازمان جهانی گردشگری مشاوران باتجربه بین‌المللی را برای کمک به مشاوران داخلی معرفی کند و از آن‌جایی که آن سازمان در ایران دفتری ندارد، پیگیری اجرای این توافق‌ها به دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران واگذار شد.

او افزود: علاوه بر این موضوع، به دلیل وجه غالب گردشگری تاریخی ـ فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات به‌عمل‌آمده، دفتر منطقه‌ای یونسکو نیز در پروژه تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه ملی توسعه گردشگری به طور مستقیم وارد همکاری فنی شد.

تیموری با بیان این‌که مشاور مورد نظر با معرفی از سوی سازمان جهانی گردشگری و تایید توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با هماهنگی دفتر منطقه‌ای یونسکو آذرماه سال گذشته به ایران آمد، گفت: مشاور مورد نظر ضمن برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با مدیران و ذی‌نفعان این حوزه از جمله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چندین بازدید از استان‌های کشور انجام داد تا در پی این فعالیت‌ها شرح خدمات مورد نظر نهایی شد و مورد موافقت قرار گرفت.    

معاون گردشگری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای در این همکاری‌ها پیش آمد اما دوباره با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی معاونت گردشگری، بودجه‌ای که توسط اتحادیه اروپا در قالب پروژه جاده ابریشم برای این موضوع اختصاص پیدا کرده بود، دوباره در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه تصویب و تمدید شد.

فرهنگ پهلوانی در تولید ادبیات صلح می‌تواند مؤثر باشد/ جهانی شدن مفهوم دیپلماسی را متحول کرده است
هم اکنون بخوانید

تیموری اظهار کرد: وبینار برگزارشده با رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو، آغاز فاز جدید تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه توسعه گردشگری یعنی شروع اجرای شرح خدمات قبلی بوده که قبلا آماده و تایید شده است.

او با اشاره به اینکه در این نشست مجازی با تغییر مشاور ارشد اعتماد نو به نقل از برنامه ملی و کیفیت حضور نام‌برده در جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدیم و مشاور پیشنهادی معاونت گردشگری نیز مورد تایید قرار گرفت، اظهار کرد: در همین راستا فهرستی از مشاوران به صورت مشترک توسط معاونت گردشگری وزارت، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و یونسکو آماده و نهایی شده است، لذا انتظار می‌رود به زودی کار تدوین پروژه با حضور تیم مشاوره جدید و استقرار آن‌ها در معاونت گردشگری آغاز شود.

تیموری یادآور شد: در حال حاضر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری بسیار خوبی با سازمان جهانی گردشگری دارد و عضویت در چندین سازمان و کمیته تخصصی این سازمان بیانگر تعامل کاملاً تخصصی کشورمان با UNWTO است که می‌توان به مواردی از جمله عضویت در شورای اجرایی سازمان به عنوان دومین رکن مهم تصمیم‌گیری سازمان جهانی گردشگری، عضویت در کمیته آموزش سازمان جهانی گردشگری، عضویت در کمیته مربوط به اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری و عضویت در کارگروه تدوین حقوق و مقررات مربوط به گردشگران و ذی‌نفعان گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا