دیدبان حقوق بشر: دستگاه قضایی کره شمالی با مردم «کمتر از حیوان» رفتار می‌کند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، دیدبان حقوق بشر مستقر در آمریکا در این گزارش از مصاحبه‌ها با چندین مقام و زندانی سابق کره شمالی استفاده کرده تا بر آنچه که آن را شرایط غیرانسانی در بازداشتگاه‌ها می‌داند که اغلب برابر با شکنجه است، تاکید کند.

کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی که از سوی سازمان ملل و دیگر منتقدان به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده، یک کشور “بسته” است و اطلاعات کمی درباره سیستم عدالت کیفری‌اش وجود دارد.

مصاحبه ‌شوندگان گفتند: بدرفتاری با بازداشت شدگان، ضرب و شتم آنها با چوب یا لگد زدن به آنها در مراحل اولیه بازداشت موقت بسیار شدید و خشن است.

یک افسر پلیس سابق گفت: قوانین و مقررات می‌گویند نباید هیچ‌گونه ضرب و شتمی رخ دهد اما ما در جریان تحقیقات و مراحل اولیه بررسی‌ها به اعتراف‌هایی نیاز داریم. در نتیجه شما باید آنها را کتک بزنید تا اعتراف کنند.

بازداشت شدگان سابق گفتند: ما را مجبور می‌کردند تا به مدت ۱۶ ساعت در روز روی زمین بنشینیم، زانو بزنیم یا با پاهای ضربدری شده بایستیم و حتی یک حرکت کوچک منجر به تنبیه می‌شد.

طیف این تنبیه‌ها از کتک زدن با استفاده از دست، چوب یا میله‌های فلزی گرفته تا مجبور کردن بازداشت شدگان به دویدن ۱۰۰۰ دور به دور حیاط بازداشتگاه است.

پارک جی چئول، یکی از بازداشت شدگان‌ سابق گفت: اگر من یا دیگر بازداشت شدگان در سلول تکان می‌خوردیم، نگهبان‌ها به من یا تمامی هم سلولی‌هایم دستور می‌دادند تا دست‌هایمان را از میله‌های سلول بیرون برده و روی زمین بگذاریم و آنها بارها با چکمه‌هایشان روی دست‌هایمان می‌رفتند.  

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شمال رقه
هم اکنون بخوانید

یون یونگ چئول، یکی دیگر از بازداشت شدگان سابق افزود:‌ با شما به گونه‌ای رفتار می‌شود که انگار از یک حیوان کمتر و بی‌ارزش‌تر هستید.

برخی از بازداشت شدگان زن درباره شایع بودن خشونت جنسی در بازداشتگاه‌ها شهادت دادند.  

کیم سون یونگ، یک بازرگان سابق که در دهه ۵۰ سالگی‌اش در سال ۲۰۱۵ میلادی از کره شمالی فرار کرد گفت:‌ در یک بازداشتگاه، بازجویم به من تجاوز کرد و من قدرت مقاومت نداشتم.

در این گزارش از پیونگ‌یانگ خواسته شده تا به شکنجه نهادینه شده و رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و تحقیر آمیز در مدت بازداشت پایان دهد و از کره جنوبی، آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده تا به صورت علنی و خصوصی دولت کره شمالی را تحت فشار بگذارند.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی سومین نسل از خانواده خود است که بر این کشور حکومت می‌کند؛ جایی که نظارت دولت بسیار گسترده است و هیچ‌گونه مخالفتی تحمل نمی‌شود.  

کره شمالی در حال حاضر توسط سازمان ملل به نقض‌های نظام‌مند، گسترده و شنیع حقوق بشر متهم شده که طیف این نقض‌ها از شکنجه و کشتارهای غیرقانونی گرفته تا راه‌اندازی کمپ‌های بازداشت است.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ تاکید دارد که از حقوق بشر دفاع کرده و از آن حمایت می‌کند. کره شمالی می‌گوید که هیچ توجیهی وجود ندارد که غرب برای کل جهان استانداردهای حقوق بشر را تعیین کند.

کره شمالی انتقادات بین المللی درخصوص این مساله را به عنوان کمپین بدنام کردن با هدف متزلزل کردن “سیستم مقدس سوسیالیستی‌اش” محکوم می‌کند.

انتهای پیام

کرملین: انتظار نتیجه مثبت از سفر زلنسکی به آمریکا نداریم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا