اعتراض اردوغان به ممنوعیت پهپادی کانادا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا اوایل همین ماه صادرات برخی فناوری های پهپادی به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد و تحقیقاتی درباره استفاده ادعایی از این تجهیزات از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان در درگیری با ارمنستان را به جریان انداخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه جمعه در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره ارتقای روابط و افزایش تجارت دوجانبه رایزنی کرد. آنها همچنین درباره غلبه بر مسائلی در خصوص همکاری در بخش دفاعی گفت و گو کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: در این تماس، اردوغان گفت تعلیق صادرات برخی کالاهای نظامی به ترکیه به دلیل درگیری جمهوری آذربایجان-ارمنستان علیه روح ائتلاف است.

ترکیه و کانادا هر دو عضو ناتو هستند.

به دنبال اطلاع رسانی کانادا، وزارت خارجه ترکیه گفت این تعلیق نشان دهنده استاندارد دوگانه است.

صادرات نظامی ترکیه به متحدش جمهوری آذربایحان در سال جاری به شش برابر افزایش یافته است و فروش پهپادها و دیگر ادوات نظامی صرفا در ماه گذشته به ۷۷ میلیون دلار رسید که این پیش از وقوع درگیری بر سر قره باغ بود.

یک گروه کنترل تسلیحاتی کانادایی اعلام کرد، تصاویری از حملات هوایی که باکو منتشر کرده است، نشان می دهد پهپادهای مجهز به سامانه های عکسبرداری و هدف گیری ساخت یک شرکت کانادایی است. آنکارا پیشتر تاکید کرده بود که در درگیری قره باغ در کنار متحدش جمهوری آذربایجان می ایستد.

انتهای پیام

آیا حریری در معرض توطئه ترور قرار داشته؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا