در آب شرب مردم دشت ورامین از سد ماملو، عدالت رعایت نشده است

به گزارش ایسنا، حسین نوش‌آبادی عصر پنجشنبه (۲۴ مهر) در نشست بررسی مشکلات شهرستان قرچک که با حضور استاندار تهران و جمعی از مدیرکل های استانی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قرچک از متراکم‌ترین شهرستان‌های استان تهران محسوب می‌شود، این شهرستان باید از لحاظ جغرافیایی و سرزمینی توسعه پیدا کند و با توجه به جلساتی که با وزیر کشور داشته‌ام امیدواریم مشکلات جغرافیایی این منطقه برطرف بشود.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب شهری، آب کشاورزی و آب شرب مردم شهرستان قرچک جزو اولویت‌های مردم در این شهرستان است؛ احداث سد ماملو در دوره ششم مجلس شروع شد و هدف و فلسفه آن آبرسانی به مردم جنوب شرق استان تهران بود، اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که ۷۰ درصد آب این سد برای شهر تهران و ۳۰ آن برای چهار شهرستان جنوب شرق استان تهران جاری می‌شود.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: در آب شرب مردم متاسفانه عدالت انجام نشده است؛ چرا آبی که حق مردم جنوب شرق استان تهران بود ۷۰ درصد آن برای تهران می رود و ناعدالتی دیگر این است که از آن ۳۰ درصد که متعلق به جنوب شرق استان است، ۵۰ درصد آن به پاکدشت و مابقی به سه شهرستان متراکم ورامین، قرچک و پیشوا داده شده است، چه کسی می‌گویند دشت ورامین مشکل آب ندارد، مسئولان امر ناعدالتی آب را پیگیری کنند که مطالعه جدی مردم است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا یادآور شد: بیمارستان شهید ستاری قرچک از ۲۵۰ تخت به ۷۰ تخت تبدیل شده است، این زیبنده یک شهرستان متراکم نیست، فقط شش تخت ccu داریم، در دیدار اخیری که با وزیر بهداشت داشتم ایشان قول‌ها و وعده هایی داده اند که امیدواریم هر چه زودتر انجام بشود.

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از تحریم‌های آمریکا
هم اکنون بخوانید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم دشت ورامین باید دارای مترو باشند و حق مردم دیار ۱۵ خرداد هم همین است و امیدواریم تا پایان دولت فعلی مسیر ریلی مردم انجام بشود ؛ جلسات مختلفی در خصوص مسیر ریلی ورامین ، قرچک و پیشوا انجام داده ایم ؛ زیرگذرهای قرچک متوقف شده بود که بزودی شروع به کار می کنند.

وی اظهار کرد: تنها راه اشتغال جوانان منطقه در شهرک صعنتی است ، شهرک صعنتی شهرستان قرچک باید از جوانان بومی و کارآمد منطقه استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا تصریح کرد: این جلسات در زمان خاص کرونایی تشکیل می شود تا مشکلات مردم رفع بشود ، مسئولان با روحیه جهادی به دنبال رفع مشکلات بهداشتی ، اجتماعی ، کشاورزی ، آب و فاضلاب ، صعنتی ، ریلی ، جاده ای و… شهرستان قرچک باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا