تاکید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم تشکیل کشور فلسطین

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در جریان نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص پایان استعمارگری افزود، باید سازمان ملل به حمایت خود از فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای حل درگیری‌ها بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توافقات دوجانبه و همچنین رویکرد تشکیل دو کشوری که دو طرف در کنار یکدیگر در صلح و امنیت در داخل مرزهای ۱۹۶۷ زندگی کنند، ادامه دهد.

وی همچنین گفت: فعالیت کمیته چهارم در این زمینه بسیار مهم است و آن نقش تعیین کننده و مهمی را در ابقای این درگیری و درد و رنج فلسطینیان در دستور کار بین‌المللی ایفا می‌کند.

بوزکر خطاب به حاضران در این نشست تصریح کرد، تلاش‌های شما به تحقق حقوق ملت فلسطین از جمله حق آنها در تعیین سرنوشت و استقلال کمک می‌کند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: ما در انتظار دستیابی به راهکار عادلانه و همیشگی برای درد و رنج پناهجویان فلسطینی هستیم و خدمات آنروا در زمینه‌هایی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، حفاظت، امدادرسانی، زیر ساخت‌ها، بهبود شرایط اردوگاه‌ها و پاسخگویی به مواقع اضطراری، حیاتی خواهد بود.

وی نسبت به مشکلات مالی مکرر آنروا ابراز نگرانی کرد و گفت، آژانس آنروا برای تضمین برقراری ثبات و امنیت آوارگان فلسطینی به پشتیبانی مالی بی‌وقفه و قابل پیش‌بینی نیاز دارد.

انتهای پیام

افزایش تدابیر امنیتی در کنگره آمریکا در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر نفوذ به این ساختمان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا