شب و روز یک ماه؛ گوش به زنگ خبری از معین…

«معین شریفی» غروب ۲۵ شهریورماه به قصد پیاده‌روی به مناطق بالادست پارک جنگلی کردکوی رفت و بعد از آن به خانه بازنگشت. با گذشت حدود یک ماه از این زمان، با وجود تلاش‌های نیروهای امدادی و پلیس، هنوز اثری از این جوان یافت نشده است.

فرماندار کردکوی ۱۲ مهرماه اعلام کرد که با وجود تلاش‌های صورت گرفته طی چند هفته با حضور مستمر نیروهای امدادگر و کوهنوردان و سایر نیروها، هیچ نتیجه‌ای در فاز جستجو در جنگل به دست نیامد و از این پس بررسی پرونده در فاز جنایی به‌ دستگاه قضایی واگذار شده است.

پدر معین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی این مدت با همکاری نیروهای مختلف امدادی و کوهنوردان جستجو فیزیکی برای یافتن معین در جنگل به‌درستی انجام شد اما اثری از او پیدا نشد.

نعمت‌الله شریفی با اشاره به اینکه به هر گزینه‌ای که فکر می‌کنیم به بن‌بست می‌خوردیم، گفت: اگر در جنگل گمشده باشد طی این مدت همه‌جا جستجو شد، اگر با ماشین برخورد یا حیوان به او حمله کرده باشد، باید ردی بر جای می‌ماند و اگر دزدی هم باشد که ماشین او همانجا پارک بود و کسی به آن دست نزد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جستجو فیزیکی به‌طور گسترده متوقف شده اما هر بار که به‌جایی مشکوک باشیم، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پدر معین با بیان اینکه نمی‌دانیم چه کسی باید این معما را حل کند، تصریح کرد: معین باکسی مشکل و اختلافی نداشت. چند وقت قبل هم یک خانه خریده بود و در مغازه خودش هم باکسی بدهی و اختلاف مالی نداشت.

رفع تعرض ۲۸۲ هکتار از اراضی دولتی
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اینکه معین با جنگل و کوهنوردی آشنا بود، گفت: در گذشته حتی با هم به قله دماوند صعود کردیم. من در محلی که معین پیاده‌روی می‌کرد، کندو عسل دارم و این منطقه جایی نبود که معین با آن ناآشنا باشد.

وی در ادامه گفت: خودم در دوران جوانی‌ام به نیروهای هلال‌احمر برای یافتن افراد گمشده در جنگل کمک می‌کردم و در آن زمان ۲۶ نفر را در جنگل نجات دادم ولی الان پسر خودم در جنگل گمشده و نمی‌دانم چه کاری باید انجام دهم.

پدر معین بیان کرد: در آن زمان که ما به کمک افراد گمشده در جنگل می‌رفتیم نهایتاً تا ۲۴ ساعت فرد را پیدا می‌کردیم ولی این بار حدود یک ماه از مفقود شدن در جنگل معین می‌گذرد و هیچ خبری از او در جنگل نیست و باید فرضیه‌های دیگر توسط پلیس دنبال شود.

وی تصریح کرد: از وقتی این اتفاق افتاده زندگی ما به هم ریخته و شب‌ها خواب نداریم. دلواپسی از سرنوشت معین آسایش را از ما گرفته و خودم هر از صبح تا شب در جنگل هستم. شب و ‌روز گوش به زنگ هستیم تا کسی خبری از معین به ما بدهد.

وی با اشاره به اینکه معین دو دختر ۲ قلو یکساله دارد، گفت: نمی‌دانیم تا کی باید منتظر خبری معین بمانیم و امیدواریم هر چه زودتر از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

رئیس پلیس آگاهی گلستان دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش پایگاه خبری ایسنا درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده این جوان، گفت: پلیس با فرضیه جنایی این پرونده را بررسی می‌کند.

لزوم احیاء مجدد مرکز پژوهش های شورای شهر تهران
هم اکنون بخوانید

سرهنگ مجتبی مروتی با اشاره به اینکه تاکنون سرنخ خاصی به دست نیامده، افزود: ۳ مظنون در این رابطه بازداشت و بعد از بررسی آزاد شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در جمع پایگاه خبریان با اشاره به ماجرای «سها رضانژاد» که حدود دو ماه قبل از گمشدن این جوان، آن هم در جنگل‌های کردکوی اتفاق افتاده، گفت: بعد از اتفاقی که برای خانم رضانژاد رخ داد، در جلساتی که داشتیم اعلام کردیم که باید جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها ساماندهی شوند و نباید این مناطق مأوای جولان اراذل‌واوباش شوند و شاهد اتفاقات تلخ باشیم. پلیس در همان زمان اعلام کرد که لازم است ورودی جنگل کردکوی به دوربین‌ کنترلی پلاک خوان مجهز شود اما این اقدام بنا به دلایل مختلف صورت نگرفت.

سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر با اشاره به اهمیت توجه به اقدامات پیشگیرانه، گفت: اگر این اقدام در جنگل کردکوی صورت می‌گرفت، در حادثه مفقود شدن معین شریفی می‌توانست به پلیس کمک کند. همه سازمان‌هایی که در این حوزه مسئولیت دارند باید تلاش و همراهی بیشتری در ساماندهی جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: پرونده این جوان با جدیت توسط پلیس در حال پیگیری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا