مهارت ضابط قضایی در تشکیل پرونده موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح سی و هفتمین دوره عالی قضایی ضابطان نظامی‌ در سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره، محمود صفری، معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هر چه ضابطان در تشکیل پرونده و تهیه مقدمات آن مهارت داشته باشند، دستگاه قضایی کمتر در رسیدگی به پرونده‌ها، دچار اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: اگر پرونده‌ای ناقص تشکیل شود، در رسیدگی هم اختلال بوجود می‌آید و این اطاله دادرسی، به طرفین دعوا، یگان و دستگاه قضایی آسیب می‌زند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح اهداف برگزاری این دوره را چنین برشمرد: توانمندتر کردن ضابطان در انجام وظایف قانونی، ایجاد شناخت بیشتر از دستگاه قضایی و وظایفی که به عهده دارد و ایجاد تعامل و همکاری بیشتر ضابطان با دستگاه قضایی.

این مقام قضایی درباره محتوای این دوره گفت: آشنایی با حقوق جزای نظامی، نحوه تشکیل پرونده، فنون بازجویی و تحقیقات مقدماتی و نحوه گزارش نویسی و برپایی کارگاه‌های عملی پزشکی قانونی مهمترین عناوین دوره عالی قضایی را تشکیل می‌دهند و حاضران در پایان از ندامتگاه نیروهای مسلح نیز بازدید می‌کنند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در این دوره گفت: این فرصت بسیار خوبی است که ضابطان بتوانند توانمندتر از گذشته به یگان خدمتی و دستگاه قضایی خدمت کنند.

صفری خاطر نشان کرد: این دوره از کلاس‌ها با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌هایی که شیوع بیماری کرونا به‌وجود آورده با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده و دوستان تلاش کنند ضمن حفظ سلامتی، این دوره را با موفقیت به اتمام برسانند. 

هیئت رئیسه فکری به حال مخالف‌نماها کند
هم اکنون بخوانید

سی و هفتمین دوره عالی قضایی با شرکت ۴۰ نفر از ضابطان نظامی‌از وزارت دفاع، ارتش و سپاه به همت دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار می‌شود و شش ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا