خالق نرم افزار آنتی ویروس مک‌آفی به زندان افتاد

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در پلیس اسپانیا اعلام کرد خالق نرم افزار مک‌آفی روز شنبه هنگامی که با یک گذرنامه بریتانیایی قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد استانبول شود، دستگیر شد.

به گفته یک منبع قضایی، مک‌آفی از طریق تماس ویدیویی در برابر یک قاضی دادگاه عالی حاضر شد و بدون وثیقه زندانی شد تا فرآیند استردادش به آمریکا طی شود.

یک منبع آگاه دیگر در دپارتمان دادگستری منطقه کاتالونیا اظهار کرد: جان مک‌آفی در زندان بریانز ۱ نگهداری می شود که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد و از بارسلون با خودرو ۴۵ دقیقه فاصله دارد.

حساب اینستاگرام جان مک‌آفی پس از دستگیری وی پیامی با عنوان “مک‌آفی را آزاد کنید” را به همراه تصویری از وی پست کرد.

دادستانهای فدرال آمریکا روز دوشنبه پیگیری اتهامات جان مک‌آفی شامل فرار مالیاتی و عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی را آغاز کردند.

پیش از این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده بود اتهامات مدنی علیه جان مک‌آفی مطرح کرده که ۲۳.۱ میلیون دلار بابت ارایه توصیه های نادرست و گمراه کننده درباره ارزرمزنگاری شده، دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، جان مک‌آفی ظاهرا از محل تبلیغ ارزهای رمزنگاری شده و کار مشاوره، سخنرانی برای مردم و فروش حق داستان زندگی اش برای یک مستند، میلیونها دلار درآمد داشته است.

انتهای پیام

چرا وزارت نیرو بدهی بخش خصوصی را تسویه نمی کند؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پنج =

دکمه بازگشت به بالا