آغاز واریز مرحله پنجم تسهیلات پایدار اشتغال روستایی

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران در جمع پایگاه خبریان با اعلام این خبر گفت: منابع از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در نوبت اشتغال‌های پایدار روستایی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی قرار بود ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی اختصاص یابد که در گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و با احتساب واریز هشت هزار میلیارد تومان مجموع واریزی به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در سطح کشور در روستاها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و بیش از ۲۵ هزار فعالیت مختلف در عرصه‌های گوناگون روستایی ایجاد شده و برای ۲۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

شریعتمداری گفت: پایش‌های مختلف نشان می‌دهد که به غیر از بوم‌گردی که با شیوع بیماری کرونا متوقف شده بقیه فعالیت‌ها ادامه دارد و بخشی بازپرداخت تسهیلات آغاز شده است و تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی دوباره به چرخه پرداخت تسهیلات جدید بازگشته است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این مسیر را با کسب مجوزهای لازم به صورت چرخشی ادامه دهیم و سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه روستائیان و عشایر گفت: یکی از اقداماتی که در روز روستا کلید خورد این بود که قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید، ۶۵۴ هزار مستمری بگیر روستائی و عشایر داشتیم که در دولت تدبیر و امید به یک میلیون و ۲۷۸ هزار افزایش یافت.

نفت ایران، برگ برنده چین در مقابله با آمریکا
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع اولیه برای پیوستن به این صندوق از طریق افراد، تامین شده و امکان پرداخت پنج درصد را نداشتند، دولت این مبلغ را تقبل کرد و هزار و ۴۲۵ هزار میلیارد تومان منابع در این خصوص اختصاص یافت؛ به این ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده جدید به مجموعه بیمه‌شدگان اضافه می‌شود و مجموع آنها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پایدارترین صندوق‌ها است، اظهار کرد: میزان مستمری بگیران که قبلا کمتر از ۱۰ هزار نفر بود امروز به ۱۱۲ هزار نفر رسیده و مجموعه سرانه سرمایه بیمه‌شدگان که در شروع دولت چهار میلیون تومان بود امروز به ۲۰ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا