قرائت بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل


قرائت بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل

در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و در پنل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم بیانیه “حق بر حقیقت”، توسط سید محمد علی پاکنژاد، یکی از بازماندگان شهدای هفتم تیر قرائت شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در ابتدای این بیانیه آمده است: نفرت پراکنی و خشونت همچون ابزاری در جهت منافع سلطه گران امنیت و آرامش جهانی را با تهدیدی دائمی همراه نموده به نحوی که آرزوی دسترسی به صلح و آرامش را امری ناممکن می نماید و غالب تلاشها برای غلبه بر فاجعه ترویسم را ناکام گذارده .

بیانیه ادامه می دهد: آثار و پیامدهای ناشی از تروریسم در جوامع درگیر با این پدیده شوم همچون زخم کهنه ای ارکان زندگی برخی از جوامع را در برگرفته و التیامی بر انبوه آلام آنها قابل تصور نیست. در این میان فهم مشترک از درد و رنج طولانی مدت قربانیان ترور ناشی از قساوت سازمان یافته لازم است تا در اعتماد نو به نقل از برنامه های مقابله با تروریسم مورد عنایت قرار گیرد تا بنیانهای شرارت را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک سازمان مخرب با هر تعریف و عنوان متفاوتی که باشد، مورد هدف قرار داده و تضعیف نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: حق بر حقیقت یکی از مبانی اساسی است که هم در اقناع فردی و اقناع اجتماعی بسیار تاثیرگذار خواهد بود تا توجهات را از معلول به علل و عوامل پشت پرده طراحی و هدایت فجایع معطوف نموده و این حقیقت را که مجرمان تروریستی خود اولین قربانی و معلول تروریسم بوده را روشنی بخشد. جلب توجه به واقعیات موجود موجب غفلت از حقیقت و عقبه فجایع را فراهم آورده تا کانون تروریسم نفس تازه کند و جنایت دیگری را طراحی و هدایت نماید. به سبب همین غفلت پرونده ننگین تروریسم هر روز سنگین تر شده و چاره اندیشی ها را توفیق چندانی نبخشد.

سوءاستفاده از قانون برای برخورد با آلونک مستضعفان شایسته نظام اسلامی نیست
هم اکنون بخوانید

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: پرونده مقتول علی معتمد در هلند یک نمونه از بی توجهی به حق دسترسی به حقیقت برای قربانیان ترور فاجعه هفتم تیر در اروپا است. که با فراهم نکردن امکان حضور ذی نفعان در فرایند دادرسی، از حق بر حقیقت جلوگیری می نماید.

در پایان بیانیه آمده است:  کشور هلند بایستی نسبت به میزبانی از یک تروریست هم به جهت اخلاقی هم به جهت قوانین داخلی و تعهدات بین المللی پاسخگو باشد، این حق بر دسترسی برای حقیقت، هم برای قربانیان فاجعه هفتم تیر و هم جامعه جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است. امروز پس از گذشت ۳۹ سال دادگاه هلند با یک آزمون تاریخی در حق بر دانستن حقیقت مواجه می باشد که در دادرسی عادلانه به ملت هلند، جامعه جهانی و قربانیان فاجعه هفتم تیر پاسخ دهد که علی معتمد کیست؟ چگونه به هلند آمده؟ سوابق جنایی او چه بوده؟ و چگونه توانسته در آن کشور مخفی شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا