استقبال سازمان ملل از توافق برای انجام مذاکرات ترسیم مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی

 دبیرکل سازمان ملل از توافق جهت آغاز مذاکرات ترسیم مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی که به میزبانی سازمان ملل در مقر نیروهای یونیفل در الناقوره برگزار می‌شود، استقبال کرد.

۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای تلاش‌های دیپلماتیک مداوم آمریکا جهت دست‌یابی به این توافق را ستود.

 در این بیانیه آمده است که سازمان ملل از طریق نمایندگی‌هایش به صورت کامل به حمایت از این روند بر اساس درخواست طرف‌ها و در چارچوب اختیارات و توانمندی‌های خود پایبند خواهد بود.

نبیه بری روز پنج‌شنبه اعلام کرد، توافق شد موضوع ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را ارتش تحت نظارت میشل عون و دولت هدایت کند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به لبنان در سال ۲۰۱۹ پرونده مرزهای جنوبی را روی میز آورد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: آمریکا دریافته که دو دولت اسرائیل و لبنان آماده ترسیم مرزها با استناد به تجربه مثبت سازوکار سه جانبه موجود در تفاهم‌نامه آوریل ۱۹۹۶ هستند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات مداومی در مقر سازمان ملل در الناقوره تحت نظارت این سازمان و هماهنگ‌کننده امور لبنان برگزار می‌شود.

بری گفت: دو طرف از آمریکا خواستند به عنوان میانجی‌ و تسهیل کننده ترسیم مرزها وارد عمل شود و آمریکا هم گفته آماده آن است.

انتهای پیام

نتانیاهو به ترامپ تبریک گفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا