پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی «قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری»


پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی «قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری»

وزارت دادگستری به منظور رفع موانع قانونی موجود در انتقال سوابق بیمه ای وکلا، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری را به کمیسیون لوایح هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، بر اساس ماده (۱۳) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، سوابق خدمت رسمی قضات، کارمندان دولت و مدت خدمت وظیفه کسانی که مشمول مقررات این قانون قرار می گیرند از لحاظ بازنشستگی به شرط پرداخت تمام حق بیمه سنوات مذکور با احتساب وجوه پرداختی بابت بازنشستگی متقاضی که به صندوق فوق واریز شده است، جزء سابقه وکالت محسوب می‌شود.

بر همین اساس و به منظور احتساب سوابق، نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه با هدف بهره مندی از حمایت های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت، آیین اجرایی قانون مذکور در سال ۱۳۷۷ به تصویب رسید. مطابق این آیین نامه، بیمه شدگانی که بخواهند سوابق آنها در محاسبات فوق منظور شود باید ظرف مدت زمان مربوطه به صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، مراجعه و توافقنامه لازم را با صندوق مزبور تنظیم کنند.

با توجه به اینکه آیین نامه مذکور صرفا در خصوص وکلایی که تاریخ صدور پروانه وکالت شان موخر بر تاریخ لازم الاجراشدن این آیین نامه می باشد، قابل اجرا بوده و از طرفی حسب اعلام مدیریت صندوق مزبور هنوز تعداد قابل ملاحظه‌ ای از وکلای دادگستری ذی نفع که تاریخ صدور پروانه وکالت ایشان قبل از تصویب آیین نامه مذکور است، وجود داشته که متقاضی انتقال و احتساب سوابق خود در صندوق هستند، بر همین اساس وزارت دادگستری با هدف رفع موانع قانونی موجود در انتقال سوابق بیمه ای وکلا، پیشنهاد اصلاح آیین‌ نامه قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری و حذف قیود زمانی مقرر در آن را ارائه کرده است.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت
هم اکنون بخوانید

متن پیشنهادی به شرح زیر است:

تبصره ۲- بیمه شدگانی که تمایل به احتساب سوابق خود به شرح این ماده را دارند می‌توانند به صندوق مراجعه و توافق نامه لازم را با صندوق امضاء کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفده =

دکمه بازگشت به بالا