تاکید بر استفاده از دانشگاهیان در رادیو

به گزارش ایسنا، معاون صدا در این نشست با اشاره به اهمیت علم به عنوان زیرساخت توسعه کشور گفت: معرفی سرمایه‌های علمی کشور وظیفه رسانه است.

حمید شاه‌آبادی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت: ما در رسانه به چنین همکاری ها و تعاملاتی نیاز داریم. چرا که علم، زمینه‌ساز و زیرساخت توسعه در کشور است.

او در ادامه اظهار کرد: معرفی سرمایه‌های علمی کشور وظیفه ماست. تاکنون نیز در رسانه‌ی ملی حمایت‌هایی از پژوهش ها و زمینه‌های علمی شده است که جا دارد بیش تر شود و وزنه‌ی پژوهشی در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رادیو سنگین تر شود.

ضریب نفوذ رادیو بر مخاطب بیشتر از تلویزیون است

معاون صدا با تاکید بر اهمیت رادیو افزود: آمار مخاطبان و امکانات تلویزیون از ما بالاتر است، اما میزان و ضریب نفوذ و اثرگذاری رادیو بیشتر و برای مخاطب اثربخش تر است.

شاه‌آبادی تصریح کرد: مسوولان محترم وزارت علوم باید تلاش کنند تا طبق یک قالب، طرح و محتوای مناسب، این ظرفیت‌ها را به مانند یک پیشنهاد طراحی کنند و ما نیز در مقابل وظیفه داریم تا این محتویات را متناسب با نیاز و سطح مخاطب به عرصه‌ی اعتماد نو به نقل از برنامه‌سازی و روی آنتن ببریم.

شاه آبادی در پایان اشاره کرد: سعی ما بر این است که اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رادیو، هرچه بیش‌تر رو به جریان سازی بروند و در اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها از کارشناسان و اعضای متخصص، هیات علمی دانشگاه‌ها استفاده شود. همچنین اشاعه‌ی این همکاری ها در فضای مجازی هم بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

انتشار یک رمان طنز و «آخرین شبح کریسمس»
هم اکنون بخوانید

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:
حمایت رسانه از فعالیت های دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است

غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، بیان کرد: امروزه تعداد دانشگاهیان و افراد متخصص ما نسبت به پیش از انقلاب افزایش خیره کننده‌ای داشته و اهتمام پژوهشی ما بسیار بیش‌تر از قبل شده است.

رحیمی تصریح کرد: ما در زمینه‌ی فناوری،  پژوهشی و علمی رشد زیرپوستی داشته‌ایم، به این معنا که فعالیت‌های دانش‌بنیان بسیار زیاد و فزاینده‌ای در حال انجام بوده و یا هستند که ابعاد و اثرات آن‌ها در آینده مشخص خواهد شد. برای مثال در سال‌های ۱۳۸۲یا ۱۳۸۳، پارک‌های علم و فناوری  وارد مراحل توسعه‌ی علمی کشور شد که حتی خود ما نیز شناخت کافی از آن‌ها نداشتیم، اما بعدها آثار و توان افزایش علمی آن‌ها را مشاهده کردیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت رسانه در ارتقای این کیفیت و اثربخشی آن اظهار کرد: رسانه نیز با همراهی و حمایت خود از این توان و ظرفیت‌های علمی، با انتقال آن به مخاطبان و همچنین تربیت پایگاه خبریان متخصص در حوزه‌ی علم، پژوهش، فناوری و ایجاد شبکه‌هایی در این حوزه‌ها، روند این فعالیت‌ها را سرعت ببخشد.

در این جلسه همچنین نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اهمیت و ضرورت انعقاد این تفاهم‌نامه سخن گفتند و اشاره کردند، «ظرفیت های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با کمک سازمان صدا و سیما و مخصوصا رادیو می‌تواند ارتقای چشمگیری پیدا کند و رسانه ملی به عنوان یک پل ارتباطی، با ایجاد جذابیت های اعتماد نو به نقل از برنامه‌سازی به گسترش این پژوهش ها کمک کند.»

تئاتر شغل من است و باید از آن نگهداری کنم/ اجرای عمومی خطر عدم استقبال مخاطب را به همراه دارد
هم اکنون بخوانید

در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه همکاری میان حمید شاه‌آبادی، معاون صدا و غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به امضا رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا