رشد ۱۳ برابری خرید گندم در استان مرکزی

غلامرضا ملکی روز یکشنبه ششم مهرماه، در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی اظهار کرد: ششمین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان با موضوع بررسی سهمیه بندی آرد نانوایی‌ها، بررسی کیفیت آرد و نان، کیفیت گندم، خرید و فروش آرد داخل و خارج استان و پروانه کسب و صدور مجوز برگزار و مقرر شد دستگاه‌های مربوطه در خصوص این موارد وظایف خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته ارزشیابی نانوایی‌ها به صورت اصولی و دقیق به این موضوعات پرداخته و بحث سهمیه‌بندی را بر اساس اصول مجدد انجام دهد تا تعادل نسبی در خصوص تخصیص سهمیه آرد مناطق مختلف شهری ایجاد شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه تراکم تعداد نانوایی ها در سطح استان بالاست، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه ارتقای کیفیت آرد و نان گام های موثری برداریم.

ملکی ادامه داد: مقرر شد در بحث فروش آرد خارج از استان هماهنگی لازم با کارخانجات انجام شود و محدودیت‌هایی اعمال شود تا بتوان مسائل مربوط به کارخانجات را کنترل و نظارت کرد.

وی در خصوص بررسی وضعیت سند کیفیت گندم، آرد و نان استان که در سال ۹۴ با ۸۰۰ ساعت کار کارشناسی به تصویب رسیده، گفت: در این راستا مقرر شد در نشست‌های آتی به صورت جدی بررسی های لازم صورت گیرد.

ملکی ادامه داد: تاکنون ۳۴۴ هزارتن گندم در استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد و نسبت به میانگین کشوری دو برابر افزایش داشته است.

وی افزود: سالانه ۱۵۰ هزار تن گندم تولید  شده در استان به مصرف می‌رسد و مابقی آن به ۱۵ استان کشور ارسال می‌شود.

7 ترفند مهم طراحی و چاپ لایت باکس که باعث بیشتر دیده شدن تابلو لایت باکس میشوند!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا