اختصاص زمینی به وسعت ۱۵۷ هکتار در حومه بغداد برای شهرک اهدایی عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق هیئت دولت عراق در جلسه روز سه شنبه تصویب کرد که منطقه‌ای در شهر جدید بسمایه در اطراف بغداد را به شهرک ورزشی اهدایی پادشاه عربستان اختصاص دهد.

پیش از این عربستان اعلام کرده بود که پادشاه این کشور به عنوان هدیه به ملت عراق هزینه‌های ساخت یک ورزشگاه را متقبل خواهد شد اما در سال ۲۰۲۰، عربستان اعلام کرد که به جای ورزشگاه یک شهرک ورزشی برای عراق خواهد ساخت و از دولت عراق خواست که موقعیت این پروژه را تعیین کند.

دولت عراق روز سه شنبه قطعه زمینی به وسعت ۱۵۷ هکتار را که متعلق به وزارت آموزش عالی بوده به این پروژه اختصاص داد.

در این جلسه وزارت ورزش و جوانان مأمور پیگیری اجرای این پروژه و هماهنگی های لازم با عربستان برای اجرای آن شده است.

همچنین هیئت دولت عراق در جلسه روز گذشته خود تصمیماتی در رابطه توسعه مسیرهای مواصلاتی منتهی به گذرگاه عرعر اتخاذ کرد.

در این نشست که به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برگزار شد، با اقدام وزارت عمران و اسکان با سپردن نگهداری و بازسازی راه‌های منتهی به گذرگاه‌ جدید مرزی عرعر در دو استان کربلا و الانبار به شرکت‌های تخصصی این وزراتخانه موافقت شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا وزارت اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و دارایی به تامین مالی پروژه مسیر دوم در جاده کربلا (رزازة-الاخیضر) به طول ۴۵ کیلومتر در چارچوب پروژه‌های مستمر اداره راه‌ها و پل‌های وزارت مسکن اقدام کند؛ پروژه‌ای که در چارچوب اتصال استان کربلا به گذرگاه عرعر با عربستان قرار دارد.

استقبال سرد عمران خان از پیشنهاد میانجی‌گری ترامپ در مناقشه کشمیر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا