پامپئو موضع کلمبیا علیه دولت ونزوئلا را ستود!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در چهارمین مقصد از تور به آمریکای جنوبی گفت، شراکت میان کلمبیا و ایالات متحده در این منطقه نیروی خیر است.

پامپئو در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا در بوگوتا گفت: «حمایت شما از خوان گوآیدو “رئیس‌جمهوری موقت” ونزوئلا و گذار دموکراتیک در راستای یک ونزوئلای مستقل و آزاد از نفوذ مخرب بسیار ارزشمند است.»  

وزیر خارجه آمریکا از این سفرها برای افزایش فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا استفاده می‌کند؛ کاراکاس بیش از شش سال است با فروپاشی اقتصادی مواجه است.

در همین حال، بازرسان سازمان ملل متحد این هفته در گزارشی آوردند که دولت مادورو مرتکب نقض‌های حقوق بشری سیستماتیک از جمله کشتارها و شکنجه در حد جرایم علیه بشریت شده است.

رئیس‌جمهوری کلمبیا هم که مادورو را “دیکتاتور” خطاب کرده و او را گاهی به پناه دادن و حمایت از اعضای گروه‌های شورشی کلمبیا متهم می‌کند، گفت: جامعه بین‌المللی باید برای خاتمه دادن به این وضعیت کاری صورت دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت، ایالات متحده به تامین تخصص و منابع برای کمک به کلمبیا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

هشدار مدودف نسبت به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا