دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی : صلح صادق و عادلانه باید بر پایه کرامت انسانی در جهان ایجاد شود

به گزارش ایسنا، داود عامری  یکی از مهمترین رویکردهای مجمع جهانی صلح اسلامی  در دو  سال اخیر را رجوع مرور و بازخوانی اندیشه های متفکران بزرگ در جهان به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع صلح و عدالت دانسته و از تلاش‌های مجمع در تبیین اندیشه ها در قالب یک سند بین‌المللی و ارائه به مجامع جهانی و مراکز علمی پژوهشی خبر داد.
وی در ادامه از برگزاری چندین هم اندیشی نخبگی به عنوان پیش درآمد اجرایی شدن این سند خبر داده و کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه را یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مهم در جمع بندی و تدوین این سند مهم دانست.
عامری با اشاره به محورهای چهارگانه این کنفرانس که با توجه به شرایط کرونا در کشور به صورت وبینار  برگزار می شود، گفت:  «مفهوم شناسی و مبانی نظریه صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه های اسلام و مقام معظم رهبری»،  « آسیب شناسی صلح و عدالت در جهان»،  « مطالعات موردی در حوزه صلح و عدالت» و  «پیاده سازی صلح عادلانه در جهان» محورهای این کنفرانس می باشند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این حوزه گفتمانی مسیری برای ساخت یک گفتمان و ارزش جهانی پیدا کند، خاطرنشان کرد: از ۲ سال پیش مبتنی بر تلاش‌های گذشته و در نشست‌های مختلف نخبگی فرایندی تعریف شد تا هم موضوع را تبیین کنیم و هم از لحاظ ساختاری بتوانیم ارتباط مناسبی با دستگاه های موثر این حوزه در جهان بگیریم.
عامری تصریح کرد: تلاش کردیم این حوزه گفتمانی را با مشارکت اندیشمندان ایرانی مسلمان و حتی اندیشمندان جهان که مسلمان نیستند اما عدالت را به عنوان یک ارزش قبول دارند و گفتمان صلح عادلانه را پذیرفته اند و با این گفتمان همراهی دارند مورد بحث قرار دهیم.
در پایان وی ضمن امیدواری برای حمایت همگانی خواهان ائتلافی بزرگ برای پیگیری این آرمان بزرگ جهانی و بشردوستانه شد.
انتهای پیام

حصر ادامه خواهد داشت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا