ورود مونسان به موضوع کسبه آسیب‌دیده صنایع‌دستی معبد هندوهای بندرعباس

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: روز گذشته (۲۴ شهریورماه) نشستی با حضور استاندار هرمزگان در دفتر وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیرامون مشکلات کسبه فعال صنایع‌دستی آسیب‌دیده از آتش‌سوزی معبد هندوها بندرعباس برگزار شد.
وی با تقدیر از پیگیری استاندار هرمزگان بر حل مشکلات این قشر زحمتکش و آسیب‌دیده، اظهار کرد: در این نشست نیز با توجه به صحبت‌های صورت گرفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قول حمایت تا مبلغ یک میلیارد تومان را داد که این موضوع می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس ادامه داد: همچنین استاندار هرمزگان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان را از بودجه استانی برای جبران خسارات آسیب دیدگان و ساخت مکان جدید مجهز برای کسبه آسیب‌دیده در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان خدمات‌رسانی به مردم و پیگیری مشکلاتشان است، اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت مقام عالی دولت در هرمزگان در این زمینه نیز خواسته به‌حق کسبه آسیب‌دیده مطرح و امیدوارم هرچه زودتر شاهد عملی شدن این وعده‌ها باشیم.
مرادی در پایان گفت: کسبه آسیب‌دیده معبد هندوها نیز اکثراً از زنان سرپرست خانوار بوده و امرار و معاش زندگی‌شان از این راه بوده و به‌طور حتم باید چتر حمایت دولت بر آن‌ها بیش‌ازپیش گسترانیده شود.
به گزارش ایسنا، ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در آتش‌سوزی معبد هندوها بیش از ۳۰ نفر از کسبه فعال در زمینه صنایع‌دستی کار و کسب خود را از دست دادن که با تدابیر اتخاذشده امروز شرایط برای فعالیت مجدد آن‌ها مهیا می‌شود.

انتهای پیام

در مقابله با قاچاق به هیچ وجه دنبال برخورد با کولبرها، قایق‌های کوچک و خرده.پا نیستیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا