دستاوردهای دفاع مقدس باید تبیین شود

به گزارش ایسنا، غلامرضا حقایق‌پور در نشست کمیته ایثارگران بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که در هیچ کجای دنیا نظیر نداشته و همگان در خلق آن شگفت‌زده هستند که این مهم نشان از همت بلند و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی همه رزمندگان اسلام و قشرهای مختلف مردم مرید رهبری به نام امام خمینی (ره) بودند و تا پای جان به آنچه که ایشان امر می‌کرد، آماده جانفشانی بودند که این مهم یکی از مهمترین ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس است. پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی با مدیریت بی‌نظیر امام خمینی (ره) شکل گرفت و بعد از ایشان مقام معظم رهبری مدیریت امور این انقلاب را بر عهده گرفتند، به همین دلیل تاکنون ما در عرصه‌های مختلف شاهد موفقیت‌های چشمگیر و رشد و اعتلای نظام هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این دستاوردها با هیچ معیار و شاخص‌های نظامی همخوانی ندارد و حتی کارشناسان نظامی نیز در حیرت آن هستند، لذا می‌طلبد در تبیین آنها به آحاد جامعه بیشتر تلاش شود. دفاع مقدس برای خاک و به دست آوردن منطقه جغرافیای خاصی نبود بلکه دفاع از اعتقادات و باورهای دینی بود. رزمندگان، شهدا، آزادگان و جانبازان هر کدام‌شان با تأسی از اهل‌بیت (ع) با تحمل سختی‌های فراوان توانستند برابر دشمنان به پیروزی برسند و از ارزش‌های اسلام حراست و باورهای دینی را در جامعه احیا کنند.

رییس کمیته ایثارگران بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس استان قزوین توضیح داد: ایثارگری‌های شهدا و صبر و مقاومت آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعث و همچنین تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و آحاد جامعه در حمایت از جبهه‌ها، موجب خلق حماسه‌های بی‌نظیری در هشت سال دفاع مقدس شده که برای ما مایه فخر و مباهات است که باید این حماسه‌ها را برای همگان تبیین کرد.

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی برگزار می‌شود/با حضور وزیر ارشاد
هم اکنون بخوانید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با تأکید بر معرفی شهدای استان قزوین در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مغتنمی است تا سیره و منش شهیدان از جمله سرلشکر خلبان عباس بابایی که ابتکارات و خلاقیات بی‌نظیری در عملیات‌ها مانند والفجر ۸ داشته و موجب فلج شدن نیروی هوایی رژیم بعثی شده را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.

وی به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های کمیته ایثارگران بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها تلاش شده براساس شرایط امروز جامعه که مردم با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، برگزار شود تا مشکلی به وجود نیاید. بنیاد با توجه به سبقه فرهنگی که دارد اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خوبی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده که امیدواریم با مشارکت و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوبی برگزار شود.

حقایق‌پور با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود: در این فضا نیز اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ترویجی موثری پیش‌بینی شده تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز انتقال دهیم. مراسم مهمانی لاله‌ها از جمله این اعتماد نو به نقل از برنامه‌هاست که با توجه به ویروس ‌کرونا با شرایط خاص و با حضور افراد محدودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا