بایدن سیاست خود در قبال ایران را تشریح کرد


بایدن سیاست خود در قبال ایران را تشریح کرد

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست دولت فعلی در قبال ایران، سیاست‌های خود در قبال این کشور در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو را تشریح کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست دولت فعلی در قبال ایران، سیاست‌های خود در قبال این کشور در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو را تشریح کرد.

وی طی یادداشتی در شبکه خبری سی‌ان‌ان، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با خروج از برجام مرتکب اشتباه شده و اقدامی مغایر با منافع ملی آمریکا انجام داد.

بایدن افزود که ترامپ با خروج از برجام آمریکا را منزوی‌تر کرد و شکست اخیر این کشور در شورای امنیت در خصوص تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در قبال ایران، نمودی از آن بود.

وی همچنین از اقدام تروریستی دولت آمریکا مبنی بر ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس ایران انتقاد کرده و گفت که این تصمیم باعث شد ایران در اقدامی بی‌سابقه به یک پایگاه آمریکایی حمله کند؛ حمله‌ای که در جریان آن بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی آمریکایی به شدت زخمی شدند.

بایدن با بیان این‌که در حمله ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار ترومای مغزی شدند، گفت که ترامپ سعی در کوچک‌نمایی این آسیب‌ها داشت و از آن به عنوان «سردرد» یاد کرد.

کاندیدای دموکرات‌ها تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران را تغییر خواهد داد و در گام نخست، متعهد به تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

ویژگی‌های مطلوب جامعه روحانیت مبارز برای کاندیدای ریاست جمهوری
هم اکنون بخوانید

وی افزود که در دولت وی در گام دوم، مسیری قابل اعتماد برای رویکرد دیپلماتیک در مقابل ایران خواهد گشود و چنانچه ایران به پایبندی سختگیرانه به تعهدات برجامی خود بازگردد، ایالات متحده نیز به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات جدید، به این توافق بازمی‌گردد.

بایدن با تکرار برخی ادعاها در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که گام سوم بر مقابله با این فعالیت‌ها و همچنین تامین امنیت رژیم صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا