اهمیت تداوم ارائه خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان در دوران کرونا

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محک، امروز، شیوع ویروس کرونا شرایط سخت و پیچیده‌ای را به تمامی مردمان جهان و هموطنانمان تحمیل کرده است. این شرایط برای بیماران از جمله کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان، دغدغه‌های مضاعفی در مسیر درمان ایجاد کرده است. مؤسسه خیریه محک از تمامی کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور که در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی درمان می‌شوند، در زمینه تأمین هزینه‌های درمانی و رفاهی حمایت می‌کند. در این میان این مؤسسه با تأسیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، از ۱۳ سال پیش تلاش کرده تا قطب درمان سرطان کودک در کشور را به عنوان یک الگوی قابل تعمیم ایجاد کند.

در شرایط شیوع کرونا نیز بیمارستان محک به عنوان بازوی مؤسسه خیریه محک در امر درمان، تلاش کرده دغدغه‌ها و نگرانی‌های کودکان تحت درمان در این بیمارستان و خانواده‌های آنها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار خدمات چندتخصصی و حمایتی، متناسب با شرایط امروز کاهش دهد.

از آنجایی که بهره‌گیری از زیرساخت‌های دیجیتال به منظور کاهش رفت و آمد به بیمارستان یکی از کارآمدترین روش‌های برقراری ارتباط در دوران شیوع پاندمی کرونا به شمار می‌رود، بیمارستان محک با بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها امکان تسریع ارائه خدمات درمانی و حمایتی به فرزندانش با خطر کمتر را فراهم کرده است.

دکتر علیرضا دانشگری – معاون مدیرعامل محک در درمان بیمارستان، با شرح این اقدامات گفت: در ابتدای شیوع کرونا به دلیل حفظ سلامت تمام ذیربطان تلاش کردیم تا رفت و آمد به بیمارستان محک کاهش یابد. از این رو معاینه‌های دوره‌ای کودکان که خوشبختانه قطع درمان شده‌اند از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و تلاش شده است تا آنها بتوانند در صورت نیاز، دیگر امکانات تشخیصی نظیر عکس‌برداری یا خدمات آزمایشگاهی را از نزدیک‌ترین مرکز به محل اقامت خود دریافت کنند و نتیجه آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی به پزشک مربوطه ارائه دهند. در این صورت تمامی مواردی که نیاز به حضور بیمار ندارد به صورت آنلاین توسط پزشکان بررسی شده تا در شرایط کنونی کشور ضمن جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیمار و خانواده وی ارتباط خود را با پزشک معالج از دست ندهند.

بازگشایی مجدد ۲ مدرسه خارج از کشور/ کمک ۴ درصدی سازمان‌های بین‌المللی برای تحصیل اتباع در ایران
هم اکنون بخوانید

اختصاص واحد تریاژ کرونا در اورژانس بیمارستان محک

شیوع ویروس کرونا نگرانی‌ها را برای درمان سرطان افزایش داده است، اما مؤسسه محک همچون ۲۹ سال گذشته تلاش می‌کند تا دغدغه درمان و سلامتی فرزندانش فراموش نشود. معاون مدیرعامل محک در درمان بیمارستان نیز در این خصوص تصریح کرد: درمان کودکان محک در هیچ زمانی نباید متوقف شود و در این شرایط نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تأیید ‌شده از سوی وزارت بهداشت، ادامه یافته است. علاوه بر این در ارائه خدمات درمانی و حمایتی به کودکان‌مان و خانواده‌های آنها تدابیر ویژه‌ای نظیر پرداخت هزینه‌های درمانی از طریق پست، منع ملاقات بیماران، معاینه روزانه کادر درمان، اختصاص واحد تریاژ کرونا در اورژانس بیمارستان محک در نظر گرفته شده است تا تمامی تمهیدات جهت جلوگیری از ابتلای بیماران و کادر درمان انجام پذیرد.

۴ کودک مبتلا به سرطان با کرونای خفیف در بیمارستان محک درمان شدند

دانشگری با اشاره به اینکه تنها ۴ نفر از کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان محک به دلیل ابتلا به کرونای خفیف، در این بیمارستان درمان شده‌اند، افزود: در واقع احتمال ابتلای کودکان به بیماری کرونا کمتر از ۱۰ درصد است. اما این درصد در کودکان مبتلا به سرطان به دلیل ضعف سیستم دفاعی بدن‌شان افزایش می‌یابد. وجود اتاق‌های اختصاصی برای تمام کودکان بستری در بیمارستان محک، شرایط ایزوله و قرنطینه را به راحتی فراهم کرده و در صورت ابتلای کودکان‌مان به نوع خفیف و متوسط کرونا در همین بیمارستان تحت مداوا قرار خواهند گرفت. همچنین در صورتی که فرزندانمان به سرماخوردگی یا ویروس کرونا مبتلا شوند پزشکان درمان سرطان آنها را تا بهبودی کامل علائم این بیماری‌ها متوقف می‌کنند. لازم به ذکر است در صورت شناسایی موارد حاد ابتلا به کرونا، کودک به بیمارستان‌های مفید و مرکز طبی کودکان معرفی خواهد شد.

۳۲۷ بیمار کرونا شناسایی شدند/۱۱۹ مبتلا در شرایط شدید بیماری
هم اکنون بخوانید

اقدامات محک در رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی

وی در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه سلامتی تمامی ذیربطان محک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: از آنجایی که این سازمان خود را در برابر حفظ سلامت جامعه مسئول می‌داند، به اطلاع می‌رسانیم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ورود خانواده، بیماران و تمامی کارکنان با سنجش درجه حرارت بدن و در مواردی خوداظهاری و نیز عبور از دستگاه‌های ضدعفونی به بیمارستان مقدور است. همکارانمان در تمامی بخش‌ها اعم از بیمارستان، در صورت ابتلا به کرونا از مرخصی استعلاجی بهره‌مند می‌شوند و تنها با ارائه برگه آزمایش که حاکی از منفی بودن کرونا باشد، می‌توانند مجدد مشغول به فعالیت شوند. ماسک و اقلام ضدعفونی به صورت روزانه در اختیار تمامی کارکنان قرار می‌گیرد و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محک اجباری است. آرزو می‌کنیم در آینده نزدیک با تلاش پزشکان و محققان حوزه درمان، بیماری کرونا از جهانمان دور شود و با همراهی تمامی اعضای خانواده بزرگ محک همراه کودکان مبتلا به سرطان در هر شرایطی باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =

دکمه بازگشت به بالا