احداث ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار مسکن مهر تاکنون

به گزارش ایسنا، قرار است تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۴۴ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر، منهای آن تعداد که دارای مشکلات حقوقی است تکمیل شود.

از سال ۱۳۸۶ تاکنون دو میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تاکنون از تامین اعتبار دو میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد حکایت دارد.

به هر ترتیب تا امروز دو میلیون و ۵۹ هزار و و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای  تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر  دو میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد بود.

بدین ترتیب ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی‌تواند آنها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن  با بیان اینکه بانک مسکن در ۵ ماه اول امسال ۱۳۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه های باقی مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرده گفته است: در همین مدت زمانی، ما در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن کار عملیات تجهیز منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات را برعهده داشتیم و در کنار آن علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده شهری نیز بازسازی شهرها و مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه را تامین مالی کرده است.

هدایت بخشی از کشتی‌های کالاهای اساسی از بندر امام به بنادر رجایی و چابهار
هم اکنون بخوانید

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر تا پایان مرداد ماه سال ۹۹ بانک مسکن در مجموع ۵۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ساخت به پروژه های مسکن مهر تزریق کرد. این تسهیلات با نرخ های سود ۴ درصد و ۷ درصد و ۹ درصد در شهرهای مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان ها پرداخت شد.

قول وزیر برای اتمام مسکن مهر در سال جاری

وزارت راه و شهرسازی در سالی که گذشت مهمترین اهداف حوزه مسکن خود را بر اجرای ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل ۵۰۰ هزار واحد نیمه کاره مسکن مهر و تامین زیرساخت های این ابر پروژه گذاشت. با وجود آنکه آمار رسمی از دو طرح مذکور هنوز جمع‌آوری نشده گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طرح اقدام ملی در بعضی حوزه های مشارکتی با سازندگان به پیشرفت ۳۰ تا ۵۰ درصد رسیده و حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سال ۱۳۹۸ تکمیل شده است. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قول داده ۹۰۰ هزار واحد مسکونی شامل طرح اقدام ملی و مسکن مهر را تا پایان سال ۱۳۹۹ تحویل دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا